Slovenská pošta zároveň vyzýva občanov, aby boli ohľaduplní, opatrní a zodpovední pri preberaní zásielok.
Autor TASR
Bratislava 27. októbra (TASR) – Slovenská pošta upraví doručovanie niektorých doporučených zásielok. Cieľom je chrániť zdravie zamestnancov v prevádzke aj obyvateľov miest a obcí. Obyčajné a doporučené zásielky dostanú adresáti priamo do schránok, úradné zásielky si prevezmú na verejnom priestranstve. Ak adresáti nebudú zastihnutí na adrese, dostanú do poštovej schránky oznámenie o uložení tejto úradnej zásielky. Vyplýva to z rozhodnutia vlády a príkazu ministra dopravy Andreja Doležala (nominant Sme rodina), ktoré v utorok nadobudli právoplatnosť. Informovala o tom hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková. Tento krok súvisí s krízovou situáciou spôsobenou šírením nového koronavírusu.
Doručovanie obyčajných listových zásielok by malo pokračovať ako doposiaľ. Zásielku doručovateľ vhodí do poštovej schránky. V prípade, že sa zásielka nedá pre veľkosť vhodiť do schránky, bude uložená v pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky zákazníkovi v schránke.
"Štandardné doporučené zásielky bude Slovenská pošta doručovať vhadzovaním do domovej listovej schránky, pričom za deň doručenia sa bude považovať deň vhodenia takejto zásielky do schránky," spresnila hovorkyňa. V prípade, že sa zásielka nedá pre veľkosť vhodiť do poštovej schránky, bude uložená na pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky na pošte.
Výnimkou je doručovanie úradných zásielok, poistených listov, doporučených listov so službou "Dobierka", "Doručenka", "Do vlastných rúk", poštových poukazov na adresu a na výplatu doručovaných s peniazmi. Doručovateľ ich doručuje na verejnom priestranstve, pričom adresáta privolá cez zvonček. Adresát musí byť vybavený rúškom alebo inou ochranou tváre, musí mať vlastné pero a treba dodržiavať primerané vzájomné odstupy. Ak je adresát nezastihnutý, doručovateľ nechá v schránke oznámenie o uložení zásielky, teda žltý lístok, a zásielku uloží na pobočke pošty.
Slovenská pošta zároveň vyzýva občanov, aby boli ohľaduplní, opatrní a zodpovední pri preberaní zásielok. V prípade karantény alebo podobnej situácie preto prosí zákazníkov, aby z bezpečnej vzdialenosti a bezpečným spôsobom jasne informovali doručovateľov, že aktuálne nemôžu prísť s nimi do kontaktu a prevziať si zásielku.
Pre minimalizovanie rizika šírenia nákazy aj naďalej platia už zavedené ochranné opatrenia nariadené Úradom verejného zdravotníctva SR. V priestoroch pobočiek Slovenskej pošty je regulovaný počet zákazníkov, v pobočke sa tak môže nachádzať jeden zákazník na 15 štvorcových metrov. Musia byť dodržiavané dvojmetrové vzájomné odstupy, čo platí aj pre zákazníkov čakajúcich pred pobočkou. Do priestorov pobočky môžu vstúpiť iba zákazníci, ktorí budú mať riadne nasadené ochranné rúško alebo inú ochranu tváre. Hovorkyňa pošty odporúča priniesť si tiež rukavice a vlastné pero a pri úhrade platieb uprednostniť platobnú kartu. K dispozícii je i dezinfekcia rúk.
Doručovanie obyčajných listových zásielok by malo pokračovať ako doposiaľ. Zásielku doručovateľ vhodí do poštovej schránky. V prípade, že sa zásielka nedá pre veľkosť vhodiť do schránky, bude uložená v pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky zákazníkovi v schránke.
"Štandardné doporučené zásielky bude Slovenská pošta doručovať vhadzovaním do domovej listovej schránky, pričom za deň doručenia sa bude považovať deň vhodenia takejto zásielky do schránky," spresnila hovorkyňa. V prípade, že sa zásielka nedá pre veľkosť vhodiť do poštovej schránky, bude uložená na pobočke pošty. Doručovateľ nechá oznámenie o uložení zásielky na pošte.
Výnimkou je doručovanie úradných zásielok, poistených listov, doporučených listov so službou "Dobierka", "Doručenka", "Do vlastných rúk", poštových poukazov na adresu a na výplatu doručovaných s peniazmi. Doručovateľ ich doručuje na verejnom priestranstve, pričom adresáta privolá cez zvonček. Adresát musí byť vybavený rúškom alebo inou ochranou tváre, musí mať vlastné pero a treba dodržiavať primerané vzájomné odstupy. Ak je adresát nezastihnutý, doručovateľ nechá v schránke oznámenie o uložení zásielky, teda žltý lístok, a zásielku uloží na pobočke pošty.
Slovenská pošta zároveň vyzýva občanov, aby boli ohľaduplní, opatrní a zodpovední pri preberaní zásielok. V prípade karantény alebo podobnej situácie preto prosí zákazníkov, aby z bezpečnej vzdialenosti a bezpečným spôsobom jasne informovali doručovateľov, že aktuálne nemôžu prísť s nimi do kontaktu a prevziať si zásielku.
Pre minimalizovanie rizika šírenia nákazy aj naďalej platia už zavedené ochranné opatrenia nariadené Úradom verejného zdravotníctva SR. V priestoroch pobočiek Slovenskej pošty je regulovaný počet zákazníkov, v pobočke sa tak môže nachádzať jeden zákazník na 15 štvorcových metrov. Musia byť dodržiavané dvojmetrové vzájomné odstupy, čo platí aj pre zákazníkov čakajúcich pred pobočkou. Do priestorov pobočky môžu vstúpiť iba zákazníci, ktorí budú mať riadne nasadené ochranné rúško alebo inú ochranu tváre. Hovorkyňa pošty odporúča priniesť si tiež rukavice a vlastné pero a pri úhrade platieb uprednostniť platobnú kartu. K dispozícii je i dezinfekcia rúk.