Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 4. december 2024Meniny má Barbora a Barbara
< sekcia Ekonomika

Slovenská pošta zvýšila zisk pred zdanením na 4,9 milóna eur

Na snímke prepravku s listovými zásielkami a pohľadnicami vysypáva do pečiatkovacieho stroja triedička./Ilustračné foto Foto: TASR/S. Písecký

Spoločnosti sa podarilo dosiahnuť lepšie výsledky aj vďaka niektorým zmenám v rámci služieb a vnútorných procesov.

Bratislava 4. augusta (TASR) – Slovenská pošta v prvom polroku dosiahla zisk pred zdanením 4,9 milióna eur, zatiaľ čo v tom istom období vlani predstavoval 1,6 milióna eur. Oproti plánovanému zisku na prvú polovicu roka vo výške necelých 3 miliónov eur išlo o zlepšenie o 65 %. Za celý rok spoločnosť očakáva vyrovnané hospodárenie.

"Pripravili sme ozdravný plán, ktorý je zameraný na zníženie prevádzkových nákladov a zvýšenie výnosov, zavedením nových poštových aj nepoštových služieb. Slovenská pošta už v roku 2012 dosiahla zníženie straty z plánovanej 8,6 milióna eur na 2,7 milióna eur," priblížil jej generálny riaditeľ Tomáš Drucker.

Spoločnosti sa podarilo dosiahnuť lepšie výsledky aj vďaka niektorým zmenám v rámci služieb a vnútorných procesov. "Dôležité je, že všetky zmeny plánujeme realizovať pri udržaní zamestnanosti, to znamená, že v žiadnom prípade neplánujeme prepúšťať. Vzhľadom na dlhodobý celoeurópsky trend poklesu listových zásielok je našim cieľom funkčne využiť svoju jedinečnú pobočkovú sieť, ktorou chceme aj v spolupráci so štátom priblížiť služby verejnej správy občanom, verejnému a súkromnému sektoru," dodal Drucker.

Priemerný počet pracovníkov pošty za prvý polrok 2013 predstavoval 13.668 zamestnancov, kým ku koncu vlaňajška to bolo 13.740. Mierny pokles počtu zamestnancov bol spôsobený prirodzeným úbytkom zamestnancov, najmä z dôvodu odchodu do dôchodku, priblížila hovorkyňa pošty Stanislava Pondelová. "V júni minulého roka nové vedenie spoločnosti zastavilo schválené prepúšťanie, ktoré sa dotýkalo približne 3000 zamestnancov v priebehu troch rokov," pripomenula.

Pošta pripravuje do budúcnosti nové poštové, finančné, poisťovacie a komunikačné služby, ktorými chce ponúknuť svojim zákazníkom jednoduchšie, lacnejšie a dostupnejšie služby a produkty. "Vytvárame univerzálnu pobočkovú infraštruktúru, ktorá dokáže obsiahnuť viacero služieb, čím chceme ľuďom ponúknuť, aby si vybavili "pod jednou strechou" napríklad aj jednoduché služby v oblasti financií, poisťovníctva, prípadne telekomunikácií," priblížil Drucker plány pošty na najbližšie obdobie.