Slovenské elektrárne (SE) dnes odštartovali s firmou Auto-Impex strategické partnerstvo založené na šírení elektromobility na Slovensku.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 24. februára (TASR) -Slovenské elektrárne (SE) dnes odštartovali s firmou Auto-Impex strategické partnerstvo založené na šírení elektromobility na Slovensku. Spoločnosť sa rozhodla rozšíriť svoj autopark elektromobilov o ďalších päť elektromobilov, z 10 na 15, ktoré budú využívať závody a zamestnanci elektrární.
"Slovenské elektrárne sa rozhodli svoj vozový park nahradiť elektromobilmi postupne," priblížil manažér obchodu a energetických služieb SE Andrea Pancotti. Je to podľa neho prirodzené, keďže sú výrobcami elektriny. "Vyšpecifikovali sme si prípady, kedy sa oplatí zabezpečiť pre našich zamestnancov elektromobily. Napríklad, ak každodenne dochádzajú z Trnavy do Bratislavy. Zhodnotili sme, kedy sa nám vráti počiatočná vyššia investícia, kedy sa oplatí," konštatoval Pancotti.
Nissan bola prvá firma, ktorá sa začala venovať elektromobilite na Slovensku a spoločnosť Auto-Impex certifikovala ako prvého dílera na predaj a servis vozidiel. Táto spoločnosť má zároveň v rámci stredného regiónu Európy aj certifikát na opravu bateriek.
"Spoločnosť zabezpečuje počnúc výrobou elektromobilov komplexnú službu. Rozširuje sieť nabíjacích staníc, zabezpečuje servis a tiež výrobu bateriek a má v Európe sieť certifikovaných dílerov na predaj a servis," povedal o pôsobení Nissanu v tejto oblasti obchodný riaditeľ spoločnosti Auto-Impex Vladimír Haus.
Jazdenie elektromobilom je podľa neho ľahšie, jednoduchšie, a tým aj bezpečnejšie. "Náklady na prevádzku klasických vozidiel na 100 kilometrov jazdy sa pohybujú od osem do desať eur, náklady na elektromobil sa pohybujú na hodnote 1,8 eura. Pri jazde 25.000 až 30.000 kilometrov ročne to má aj pri inej vstupnej cene ako pri klasických autách ekonomický význam," dodáva Haus.
"Slovenské elektrárne sa rozhodli svoj vozový park nahradiť elektromobilmi postupne," priblížil manažér obchodu a energetických služieb SE Andrea Pancotti. Je to podľa neho prirodzené, keďže sú výrobcami elektriny. "Vyšpecifikovali sme si prípady, kedy sa oplatí zabezpečiť pre našich zamestnancov elektromobily. Napríklad, ak každodenne dochádzajú z Trnavy do Bratislavy. Zhodnotili sme, kedy sa nám vráti počiatočná vyššia investícia, kedy sa oplatí," konštatoval Pancotti.
Nissan bola prvá firma, ktorá sa začala venovať elektromobilite na Slovensku a spoločnosť Auto-Impex certifikovala ako prvého dílera na predaj a servis vozidiel. Táto spoločnosť má zároveň v rámci stredného regiónu Európy aj certifikát na opravu bateriek.
"Spoločnosť zabezpečuje počnúc výrobou elektromobilov komplexnú službu. Rozširuje sieť nabíjacích staníc, zabezpečuje servis a tiež výrobu bateriek a má v Európe sieť certifikovaných dílerov na predaj a servis," povedal o pôsobení Nissanu v tejto oblasti obchodný riaditeľ spoločnosti Auto-Impex Vladimír Haus.
Jazdenie elektromobilom je podľa neho ľahšie, jednoduchšie, a tým aj bezpečnejšie. "Náklady na prevádzku klasických vozidiel na 100 kilometrov jazdy sa pohybujú od osem do desať eur, náklady na elektromobil sa pohybujú na hodnote 1,8 eura. Pri jazde 25.000 až 30.000 kilometrov ročne to má aj pri inej vstupnej cene ako pri klasických autách ekonomický význam," dodáva Haus.