Slovensko patrí k najbohatším krajinám sveta na zdroje minerálnej a pramenitej vody.
Autor TASR
Bratislava 13. augusta (TASR) - Z pultov slovenských obchodov sa vytrácajú už aj slovenské minerálne vody. Nepriaznivý trend pokračuje aj v zastúpení trvanlivého pečiva, čokoládových a nečokoládových cukroviniek. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK zrealizovaného pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS).
Medziročne najhoršie v prieskume dopadla kategória minerálna voda, pramenitá voda a ochutená minerálna voda. Napriek tomu, že Slovensko patrí k najbohatším krajinám sveta na zdroje minerálnej a pramenitej vody, zastúpenie slovenskej minerálnej vody na pultoch kleslo oproti minulému roku o 15 percentuálnych bodov (p. b.), čo je pokles až o 20,3 %. Zastúpenie slovenských ochutených minerálnych vôd sa medziročne na pultoch znížilo o 10 p. b., teda o 15,7 % a slovenskej pramenitej vody tiež o 10 p. b., teda o 14,3 %.
Podiel vystavenia slovenských výrobkov podľa výsledkov prieskumu klesá vo všetkých formátoch maloobchodných reťazcov, najmä v malých predajniach, a to o 6 p. b. Najviac slovenských potravín je zastúpených na regáloch reťazcov COOP Jednota 64 % a CBA 57 %, najmenej v reťazci Lidl 18 %. Najväčší medziročný pokles podielu vystavenia slovenských potravín sa zaznamenal na regáloch CBA o 7 p.b. a Lidl o 6 p.b.
PKS je združenie právnických osôb založené potravinárskymi firmami pôsobiacimi na Slovensku s cieľom spolupracovať pri obhajovaní spoločných záujmov potravinárskeho priemyslu na úrovni štátnych a mimovládnych inštitúcií.
Medziročne najhoršie v prieskume dopadla kategória minerálna voda, pramenitá voda a ochutená minerálna voda. Napriek tomu, že Slovensko patrí k najbohatším krajinám sveta na zdroje minerálnej a pramenitej vody, zastúpenie slovenskej minerálnej vody na pultoch kleslo oproti minulému roku o 15 percentuálnych bodov (p. b.), čo je pokles až o 20,3 %. Zastúpenie slovenských ochutených minerálnych vôd sa medziročne na pultoch znížilo o 10 p. b., teda o 15,7 % a slovenskej pramenitej vody tiež o 10 p. b., teda o 14,3 %.
Podiel vystavenia slovenských výrobkov podľa výsledkov prieskumu klesá vo všetkých formátoch maloobchodných reťazcov, najmä v malých predajniach, a to o 6 p. b. Najviac slovenských potravín je zastúpených na regáloch reťazcov COOP Jednota 64 % a CBA 57 %, najmenej v reťazci Lidl 18 %. Najväčší medziročný pokles podielu vystavenia slovenských potravín sa zaznamenal na regáloch CBA o 7 p.b. a Lidl o 6 p.b.
PKS je združenie právnických osôb založené potravinárskymi firmami pôsobiacimi na Slovensku s cieľom spolupracovať pri obhajovaní spoločných záujmov potravinárskeho priemyslu na úrovni štátnych a mimovládnych inštitúcií.