Podiel zánovných automobilov sa stále zvyšuje. Práve tieto vozidlá zvyšujú financované čiastky a sú alternatívou pre zákazníkov, ktorí si nemôžu dovoliť kúpu nového auta.
Autor TASR
Bratislava 25. januára (TASR) - Trend stále vyššieho záujmu o novšie ojazdené vozidlá pretrváva. Lepšia kúpyschopnosť obyvateľstva a zdravé konkurenčné prostredie viedlo slovenských zákazníkov aj k nákupu jazdených vozidiel na splátky. Priemerná výška úveru stúpla na 5500 eur, pričom financovanie využívali zákazníci pri kúpe auta s priemernou cenou 7700 eur. Vyplýva to z údajov spoločnosti AAA Auto.
Rozvoju trendu nákupov vozidiel na splátky prispievajú úverové produkty s nulovým úrokom a tiež väčšia kúpna sila zákazníkov, vrátane schopnosti splácať vyššie úvery. Podľa generálnej riaditeľky spoločnosti Karolíny Topolovej dôvodom je nielen vhodná ekonomická situácia k zakúpeniu si lepšieho jazdeného auta, ale zároveň zdravé konkurenčné prostredie, ktoré vytvára pre klientov vhodné podmienky tak pre získanie úveru, ako aj pre cenu ponúkaných produktov. Aj to stojí za zvyšujúcou sa priemernou výškou úveru, ktorú si teraz ľudia volia. Zákazníci si najčastejšie hradia 28 % ceny vozidla z nasporených peňazí, zvyšok hradia práve financovaním.
Medzi financovanými vozidlami sa stále zvyšuje podiel tzv. zánovných automobilov. Práve tieto vozidlá zvyšujú financované čiastky a sú alternatívou pre zákazníkov, ktorí si nemôžu dovoliť kúpu nového auta.
Podľa štatistík spoločnosti sa tak na zozname výbavy objavuje vyhrievaný volant, vyhrievané sedadlá a predné sklo alebo dokonca nezávislé prídavné kúrenie. Vlani spoločnosť predala viac než dvojnásobok vozidiel s vyhrievanými sedadlami a 78-krát viac s vyhrievaným predným sklom v porovnaní s rokom 2011.
V prípade nezávislého kúrenia eviduje autobazár nárast až o 54 % oproti minulému roku. Všeobecne sa tak napriek miernym tuzemským zimám približuje trh svojimi nárokmi viac Škandinávii než strednej Európe.
Rozvoju trendu nákupov vozidiel na splátky prispievajú úverové produkty s nulovým úrokom a tiež väčšia kúpna sila zákazníkov, vrátane schopnosti splácať vyššie úvery. Podľa generálnej riaditeľky spoločnosti Karolíny Topolovej dôvodom je nielen vhodná ekonomická situácia k zakúpeniu si lepšieho jazdeného auta, ale zároveň zdravé konkurenčné prostredie, ktoré vytvára pre klientov vhodné podmienky tak pre získanie úveru, ako aj pre cenu ponúkaných produktov. Aj to stojí za zvyšujúcou sa priemernou výškou úveru, ktorú si teraz ľudia volia. Zákazníci si najčastejšie hradia 28 % ceny vozidla z nasporených peňazí, zvyšok hradia práve financovaním.
Medzi financovanými vozidlami sa stále zvyšuje podiel tzv. zánovných automobilov. Práve tieto vozidlá zvyšujú financované čiastky a sú alternatívou pre zákazníkov, ktorí si nemôžu dovoliť kúpu nového auta.
Podľa štatistík spoločnosti sa tak na zozname výbavy objavuje vyhrievaný volant, vyhrievané sedadlá a predné sklo alebo dokonca nezávislé prídavné kúrenie. Vlani spoločnosť predala viac než dvojnásobok vozidiel s vyhrievanými sedadlami a 78-krát viac s vyhrievaným predným sklom v porovnaní s rokom 2011.
V prípade nezávislého kúrenia eviduje autobazár nárast až o 54 % oproti minulému roku. Všeobecne sa tak napriek miernym tuzemským zimám približuje trh svojimi nárokmi viac Škandinávii než strednej Európe.