Od 1. apríla 2015 majú slovenskí obchodníci uvádzať pre čerstvé, chladené alebo mrazené bravčové, kozie, ovčie a hydinové mäso krajinu pôvodu alebo miesto pôvodu.
Autor TASR
Bratislava 18. marca (TASR) – Od 1. apríla 2015 majú slovenskí obchodníci uvádzať pre čerstvé, chladené alebo mrazené bravčové, kozie, ovčie a hydinové mäso krajinu pôvodu alebo miesto pôvodu. V prípade hovädzieho mäsa povinnosť vstúpila do platnosti už skôr. S pravidlami nového označovania mäsa, ktoré sa zavádzajú do praxe, sa dnes v Bratislave zoznamovali špecialisti z obchodných sietí zodpovední za správne označovanie potravín.
"Obchod má snahu predchádzať nedostatkom pri označovaní mäsa. Som presvedčená, že spolupráca príslušných štátnych orgánov a obchodníkov je v tejto oblasti veľmi dôležitá, lebo je v záujme a v prospech zákazníkov," povedala TASR predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) Katarína Fašiangová. Aliancia podujatie iniciovala. Uskutočnilo sa pod gesciou Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR a za účasti odborných lektorov zo Štátnej potravinovej a veterinárnej správy (ŠVPS) SR.
Riaditeľ odboru kontroly potravín rastlinného pôvodu ŠVPS Ján Šulc ocenil aktívny záujem obchodu o nové pravidlá pri označovaní mäsa. "Môže prispieť k ďalšiemu prehlbovaniu zákazníckej dôvery na Slovensku," domnieva sa Šulc.
SAMO združuje spoločnosti obchodu, ktoré na Slovensku v súčasnosti prevádzkujú 449 maloobchodných a 6 veľkoobchodných prevádzok. Členovia SAMO sa radia medzi najvýznamnejších investorov, keď od začiatku svojho pôsobenia na slovenskom trhu tu doteraz preinvestovali spolu takmer 2,5 miliardy eur, a to bez úľav v rámci štátnej pomoci. Členovia združenia sa zároveň radia aj medzi najväčších zamestnávateľov na Slovensku. V súčasnosti spolu zamestnávajú viac ako 23.000 ľudí. Na pultoch svojich predajní ponúkajú v každom okamihu spolu približne 230 miliónov výrobkov.
"Obchod má snahu predchádzať nedostatkom pri označovaní mäsa. Som presvedčená, že spolupráca príslušných štátnych orgánov a obchodníkov je v tejto oblasti veľmi dôležitá, lebo je v záujme a v prospech zákazníkov," povedala TASR predsedníčka Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) Katarína Fašiangová. Aliancia podujatie iniciovala. Uskutočnilo sa pod gesciou Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR a za účasti odborných lektorov zo Štátnej potravinovej a veterinárnej správy (ŠVPS) SR.
Riaditeľ odboru kontroly potravín rastlinného pôvodu ŠVPS Ján Šulc ocenil aktívny záujem obchodu o nové pravidlá pri označovaní mäsa. "Môže prispieť k ďalšiemu prehlbovaniu zákazníckej dôvery na Slovensku," domnieva sa Šulc.
SAMO združuje spoločnosti obchodu, ktoré na Slovensku v súčasnosti prevádzkujú 449 maloobchodných a 6 veľkoobchodných prevádzok. Členovia SAMO sa radia medzi najvýznamnejších investorov, keď od začiatku svojho pôsobenia na slovenskom trhu tu doteraz preinvestovali spolu takmer 2,5 miliardy eur, a to bez úľav v rámci štátnej pomoci. Členovia združenia sa zároveň radia aj medzi najväčších zamestnávateľov na Slovensku. V súčasnosti spolu zamestnávajú viac ako 23.000 ľudí. Na pultoch svojich predajní ponúkajú v každom okamihu spolu približne 230 miliónov výrobkov.