Rok 2017 priniesol výraznú zmenu, a to tú, že malí výrobcovia potravín dostali šancu uspieť na pultoch tohto reťazca.
Autor TASR
Nitra 7. decembra (TASR) – Slovenskí výrobcovia potravín vedia zaujať spotrebiteľov a dokážu obchodným reťazcom prinášať tržby a zisk. V mnohých prípadoch dokonca v predaji predbehli aj veľké nadnárodné koncerny. Podľa slov Milana Lapšanského z Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR to dokazuje aj projekt, ktorý bol zrealizovaný v spolupráci s obchodným reťazcom Tesco.
„Rok 2017 priniesol výraznú zmenu, a to tú, že malí výrobcovia potravín dostali šancu uspieť na pultoch tohto reťazca. Celkovo bolo vybraných viac ako 20 tých najväčších predajní, aby sme mohli vybrať dodávateľov, umiestniť ich produkty na pult a s radosťou sledovať ako sa predávajú,“ povedal o projekte Lapšanský.
Skúsenosti z predaja podľa jeho slov potvrdzujú, že Slováci majú o produkty domácich výrobkov naozaj záujem. „Potvrdzuje sa, že slovenský regionálny výrobca vie predať výrazne viac kusov, ako etablované nadnárodné firmy, ktoré majú marketing a reklamu. V jednom hypermarkete vedia predať 1000 kusov výrobkov za jeden týždeň. To je číslo, ktoré niekoľkonásobne presahuje predaj toho, čo dokážu veľké firmy s dobrým brandom, s dobrým marketingom, reklamou, distribúciou, obchodnými zástupcami a tak ďalej. Dá sa to,“ skonštatoval Lapšanský.
Ako doplnil, ďalším pozitívnym zistením bolo, že spotrebitelia na Slovensku uprednostňujú čerstvé produkty. Až 92 % predaných potravín bolo práve z tohto segmentu. „My sme v takýto dobrý výsledok ani nedúfali, skôr sme mysleli, že to bude tak pol na pol a niektoré čerstvé produkty sa nebudú predávať, pretože majú vyššiu cenu ako bežné, priemyselne vyrábané tovary. Opak bol pravdou, spotrebiteľ veľmi pozitívne zareagoval, a to je cesta, ktorou by sme sa mali do budúcnosti uberať,“ povedal Lapšanský.
Ministerstvo pôdohospodárstva plánuje aj naďalej pomáhať slovenským potravinárom pri umiestňovaní ich produktov na pultoch obchodov. „Cieľom ministerstva je zvýšiť podiel slovenských potravín na slovenských pultoch, pretože tie čísla, ktoré dosahujú na Slovensku, sú žalostne nízke. Hovorí sa 39 percent, hovorí sa o 40 percentách, ale v každom prípade to je stav, s ktorým nie sme spokojní,“ dodal Lapšanský.
Program, v rámci ktorého mohli slovenskí potravinári umiestniť svoje produkty v predajniach Tesco realizuje Národné poľnohospodárske a potravinárske centrum pod záštitou ministerky pôdohospodárstva Gabriely Matečnej (nom. SNS) spolu s Nadáciou Tesco. Súčasťou celého programu, ktorý vyvrcholil vo štvrtok v priestoroch Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre, bolo aj sedem trojdňových kurzov vrátane terénneho poradenstva, na ktorých sa zúčastnilo viac ako 130 farmárov a regionálnych producentov potravín z celého Slovenska.
„Rok 2017 priniesol výraznú zmenu, a to tú, že malí výrobcovia potravín dostali šancu uspieť na pultoch tohto reťazca. Celkovo bolo vybraných viac ako 20 tých najväčších predajní, aby sme mohli vybrať dodávateľov, umiestniť ich produkty na pult a s radosťou sledovať ako sa predávajú,“ povedal o projekte Lapšanský.
Skúsenosti z predaja podľa jeho slov potvrdzujú, že Slováci majú o produkty domácich výrobkov naozaj záujem. „Potvrdzuje sa, že slovenský regionálny výrobca vie predať výrazne viac kusov, ako etablované nadnárodné firmy, ktoré majú marketing a reklamu. V jednom hypermarkete vedia predať 1000 kusov výrobkov za jeden týždeň. To je číslo, ktoré niekoľkonásobne presahuje predaj toho, čo dokážu veľké firmy s dobrým brandom, s dobrým marketingom, reklamou, distribúciou, obchodnými zástupcami a tak ďalej. Dá sa to,“ skonštatoval Lapšanský.
Ako doplnil, ďalším pozitívnym zistením bolo, že spotrebitelia na Slovensku uprednostňujú čerstvé produkty. Až 92 % predaných potravín bolo práve z tohto segmentu. „My sme v takýto dobrý výsledok ani nedúfali, skôr sme mysleli, že to bude tak pol na pol a niektoré čerstvé produkty sa nebudú predávať, pretože majú vyššiu cenu ako bežné, priemyselne vyrábané tovary. Opak bol pravdou, spotrebiteľ veľmi pozitívne zareagoval, a to je cesta, ktorou by sme sa mali do budúcnosti uberať,“ povedal Lapšanský.
Ministerstvo pôdohospodárstva plánuje aj naďalej pomáhať slovenským potravinárom pri umiestňovaní ich produktov na pultoch obchodov. „Cieľom ministerstva je zvýšiť podiel slovenských potravín na slovenských pultoch, pretože tie čísla, ktoré dosahujú na Slovensku, sú žalostne nízke. Hovorí sa 39 percent, hovorí sa o 40 percentách, ale v každom prípade to je stav, s ktorým nie sme spokojní,“ dodal Lapšanský.
Program, v rámci ktorého mohli slovenskí potravinári umiestniť svoje produkty v predajniach Tesco realizuje Národné poľnohospodárske a potravinárske centrum pod záštitou ministerky pôdohospodárstva Gabriely Matečnej (nom. SNS) spolu s Nadáciou Tesco. Súčasťou celého programu, ktorý vyvrcholil vo štvrtok v priestoroch Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre, bolo aj sedem trojdňových kurzov vrátane terénneho poradenstva, na ktorých sa zúčastnilo viac ako 130 farmárov a regionálnych producentov potravín z celého Slovenska.