Počas nasledujúceho programového obdobia 2014 až 2020 by mohli ísť na výstavbu slovenských diaľnic z fondov EÚ až približne 2 miliardy eur.
Autor OTS
Bratislava 2. mája (OTS) - V aktuálnom programovom období 2007 až 2013 malo Slovensko na financovanie projektov diaľnic a rýchlostných ciest v rámci Operačného programu Doprava (OPD) k dispozícii takmer 1,4 miliardy eur. V rámci Kohézneho fondu (KF) ide o viac ako 1 miliardu eur a zo štrukturálnych fondov ďalších vyše 300 miliónov eur. Z celkovej sumy je už pritom zazmluvnená viac ako polovica.
Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milana Gajdoša je potrebné pripraviť Žiadosti o nenávratný finančný príspevok za ešte približne 505 miliónov eur. "Tá časť, ktorá je k dnešnému dňu nezazmluvnená, sa týka projektov, pri ktorých prebieha verejné obstarávanie," vysvetlil. Do konca roka by tak mali byť na Európsku komisiu predložené žiadosti o financie na projekty D1 Hubová – Ivachnová, D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, D1 Višňové – Dubná Skala, D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno a D3 Svrčinovec – Skalité, ktoré pokryjú alokáciu Kohézneho fondu pre aktuálne programové obdobie.
Z Európskeho fondu regionálneho rozvoja budú financované projekty výstavby úsekov rýchlostnej cesty R2 Ruskovce – Pravotice, Zvolen, východ – Pstruša a Pstruša – Kriváň.
Podľa pravidiel európskeho spoločenstva prepláca únia maximálne 85 % oprávnených nákladov daného projektu a 15 % ide zo štátnej pokladnice. Finančná účasť EÚ závisí od prínosu samotného projektu pre NDS aj pre celé Slovensko.
Počas nasledujúceho programového obdobia 2014 až 2020 by mohli ísť na výstavbu slovenských diaľnic z fondov EÚ až približne 2 miliardy eur. Gajdoš chce v tejto súvislosti pripraviť čo najviac kvalitných projektov, z ktorých by niektoré mohli slúžiť ako záložné alternatívy. "Ja by som bol veľmi rád, keby sme pre toto programové obdobie ukážkovo pripravili veľký balík projektov, aby aj prípadné neschválenie niektorého z projektov nespôsobilo komplikácie v čerpaní z fondu ako takého," doplnil riaditeľ NDS.
Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milana Gajdoša je potrebné pripraviť Žiadosti o nenávratný finančný príspevok za ešte približne 505 miliónov eur. "Tá časť, ktorá je k dnešnému dňu nezazmluvnená, sa týka projektov, pri ktorých prebieha verejné obstarávanie," vysvetlil. Do konca roka by tak mali byť na Európsku komisiu predložené žiadosti o financie na projekty D1 Hubová – Ivachnová, D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, D1 Višňové – Dubná Skala, D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno a D3 Svrčinovec – Skalité, ktoré pokryjú alokáciu Kohézneho fondu pre aktuálne programové obdobie.
Z Európskeho fondu regionálneho rozvoja budú financované projekty výstavby úsekov rýchlostnej cesty R2 Ruskovce – Pravotice, Zvolen, východ – Pstruša a Pstruša – Kriváň.
Podľa pravidiel európskeho spoločenstva prepláca únia maximálne 85 % oprávnených nákladov daného projektu a 15 % ide zo štátnej pokladnice. Finančná účasť EÚ závisí od prínosu samotného projektu pre NDS aj pre celé Slovensko.
Počas nasledujúceho programového obdobia 2014 až 2020 by mohli ísť na výstavbu slovenských diaľnic z fondov EÚ až približne 2 miliardy eur. Gajdoš chce v tejto súvislosti pripraviť čo najviac kvalitných projektov, z ktorých by niektoré mohli slúžiť ako záložné alternatívy. "Ja by som bol veľmi rád, keby sme pre toto programové obdobie ukážkovo pripravili veľký balík projektov, aby aj prípadné neschválenie niektorého z projektov nespôsobilo komplikácie v čerpaní z fondu ako takého," doplnil riaditeľ NDS.