Ak sa ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi nepodarí obhájiť postup rezortu, ohrozených bude 393,8 milióna eur z eurofondov a firmám budú hroziť sankcie do výšky 10 % z obratu.
Autor TASR
Bratislava 16. apríla (TASR) – Slovensko môže prísť o stovky miliónov eur z eurofondov. Dôvodom má byť podozrenie Bruselu z kartelovej dohody stavbárov pri tendroch na modernizáciu železničných tratí. Informovalo o tom dnešné vydanie denníka Hospodárskej noviny (HN).
Práve tieto podozrenia majú byť dôvodom, prečo Európska komisia spustila kontrolu štyroch zákaziek pridelených za vlády Roberta Fica (Smer-SD) a Mikuláša Dzurindu (SDKÚ-DS).
V poslednom liste majú výhrady a podozrenia z kartelovej dohody. Ale odborná sekcia na ministerstve tvrdí, že s tým nesúhlasí, že to nie je úplne tak a musí sa to vyjasniť v Bruseli," uviedol pre denník minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).
Bruselu sa nepozdáva zákazka na výstavbu zriaďovacej stanice Žilina – Teplička, tiež prestavby tratí medzi Piešťanmi a Trenčínom a na Kysuciach. Stavali ich veľké konzorciá domácich aj zahraničných firiem. Najsilnejšie zastúpenie v sporných zákazkách mali slovenská firma Doprastav a česká OHL ŽS.
"Naša spoločnosť OHL ŽS zvíťazila vo výberovom konaní na modernizáciu trate Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce v súlade so zákonom," reagovala pre HN hovorkyňa firmy Taťjana Pelíšková. Podozrenia z kartelovej dohody odmieta aj Doprastav.
Sporné zákazky pochádzajú najmä z éry ministra Smeru-SD Ľubomíra Vážneho. "Ak by som mal relevantné podklady o akomkoľvek karteli, tak by som takúto súťaž zrušil," uviedol pre denník Vážny. Podľa neho by v takom prípade konal aj Protimonopolný úrad. Podobne reagoval aj jeho predchodca Pavol Prokopovič z SDKÚ-DS.
Ak sa ministrovi dopravy Počiatkovi nepodarí obhájiť postup rezortu, ohrozených bude 393,8 milióna eur z eurofondov a firmám budú hroziť sankcie do výšky 10 % z obratu.
Práve tieto podozrenia majú byť dôvodom, prečo Európska komisia spustila kontrolu štyroch zákaziek pridelených za vlády Roberta Fica (Smer-SD) a Mikuláša Dzurindu (SDKÚ-DS).
V poslednom liste majú výhrady a podozrenia z kartelovej dohody. Ale odborná sekcia na ministerstve tvrdí, že s tým nesúhlasí, že to nie je úplne tak a musí sa to vyjasniť v Bruseli," uviedol pre denník minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).
Bruselu sa nepozdáva zákazka na výstavbu zriaďovacej stanice Žilina – Teplička, tiež prestavby tratí medzi Piešťanmi a Trenčínom a na Kysuciach. Stavali ich veľké konzorciá domácich aj zahraničných firiem. Najsilnejšie zastúpenie v sporných zákazkách mali slovenská firma Doprastav a česká OHL ŽS.
"Naša spoločnosť OHL ŽS zvíťazila vo výberovom konaní na modernizáciu trate Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce v súlade so zákonom," reagovala pre HN hovorkyňa firmy Taťjana Pelíšková. Podozrenia z kartelovej dohody odmieta aj Doprastav.
Sporné zákazky pochádzajú najmä z éry ministra Smeru-SD Ľubomíra Vážneho. "Ak by som mal relevantné podklady o akomkoľvek karteli, tak by som takúto súťaž zrušil," uviedol pre denník Vážny. Podľa neho by v takom prípade konal aj Protimonopolný úrad. Podobne reagoval aj jeho predchodca Pavol Prokopovič z SDKÚ-DS.
Ak sa ministrovi dopravy Počiatkovi nepodarí obhájiť postup rezortu, ohrozených bude 393,8 milióna eur z eurofondov a firmám budú hroziť sankcie do výšky 10 % z obratu.