Druhou v poradí z hľadiska významnosti je investícia do bývania.
Autor TASR
Bratislava 16. októbra (TASR) - Deti, vzdelanie a bývanie. To sú podľa Slovákov najlepšie životné investície. Ukázal to najnovší prieskum investičnej skupiny Pioneer Investments, ktorý uskutočnila v spolupráci s agentúrou Stem/Mark.
Investíciu do detí s určitosťou vníma ako svoju najlepšiu v živote 59 % Slovákov. "Hoci investíciu do detí považuje snáď každý rodič za svoju životnú prioritu, k dlhodobému finančnému investovaniu pre deti sa na Slovensku v porovnaní s vyspelými európskymi krajinami a USA zatiaľ stavajú skôr pasívne," skonštatoval v prieskume manažér spoločnosti Miroslav Ovčarik. Podľa jeho slov, ak by rodičia svojim potomkom založili sporiaci plán na 30 eur mesačne hneď po narodení alebo v ranom veku, ušetrili by ich potreby založiť si sporenie na niekoľko stoviek eur mesačne v čase, keď sa rozhodnú riešiť svoju finančnú budúcnosť samy.
Druhou v poradí z hľadiska významnosti je pre 51,6 % ľudí investícia do bývania. Respondenti v prieskume tiež vidia zmysel v investovaní do vzdelania i do partnerského vzťahu. Finančnú investíciu s vysokým výnosom vníma ako životnú investíciu takmer 30 % opýtaných. Investovanie do svojich záľub považuje za významné približne 15 % opýtaných.
Menej Slovákov by sa však pri garantovanom 10-% úroku vzdalo tretiny výnosu v prospech charity. Urobilo by tak 17,5 % opýtaných. Šesť z desiatich respondentov by peniaze na charitu venovalo, ale zaujímal by ich konkrétny účel a podporený projekt. Ostávajúca takmer štvrtina respondentov by sa o zisk s nikým nedelila a ponechala si všetko pre seba.
Investičná skupina Pioneer Investments realizovala prieskum v júni tohto roka na vzorke 500 mužov a žien vo veku 18 až 65 rokov.
Investíciu do detí s určitosťou vníma ako svoju najlepšiu v živote 59 % Slovákov. "Hoci investíciu do detí považuje snáď každý rodič za svoju životnú prioritu, k dlhodobému finančnému investovaniu pre deti sa na Slovensku v porovnaní s vyspelými európskymi krajinami a USA zatiaľ stavajú skôr pasívne," skonštatoval v prieskume manažér spoločnosti Miroslav Ovčarik. Podľa jeho slov, ak by rodičia svojim potomkom založili sporiaci plán na 30 eur mesačne hneď po narodení alebo v ranom veku, ušetrili by ich potreby založiť si sporenie na niekoľko stoviek eur mesačne v čase, keď sa rozhodnú riešiť svoju finančnú budúcnosť samy.
Druhou v poradí z hľadiska významnosti je pre 51,6 % ľudí investícia do bývania. Respondenti v prieskume tiež vidia zmysel v investovaní do vzdelania i do partnerského vzťahu. Finančnú investíciu s vysokým výnosom vníma ako životnú investíciu takmer 30 % opýtaných. Investovanie do svojich záľub považuje za významné približne 15 % opýtaných.
Menej Slovákov by sa však pri garantovanom 10-% úroku vzdalo tretiny výnosu v prospech charity. Urobilo by tak 17,5 % opýtaných. Šesť z desiatich respondentov by peniaze na charitu venovalo, ale zaujímal by ich konkrétny účel a podporený projekt. Ostávajúca takmer štvrtina respondentov by sa o zisk s nikým nedelila a ponechala si všetko pre seba.
Investičná skupina Pioneer Investments realizovala prieskum v júni tohto roka na vzorke 500 mužov a žien vo veku 18 až 65 rokov.