IC vlaky prestali na Slovensku jazdiť v januári tohto roku. Rozhodol tak bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). Dôvodom bola stratovosť týchto vlakov.
Autor TASR
Bratislava 10. decembra (TASR) – Ani nie po roku od ich zrušenia sa na slovenské koľajnice v nedeľu (11. 12.) vrátia IC vlaky. Ich opätovné zavedenie privítala Slovenská národná strana, ktorá tento bod presadila do programového vyhlásenia vlády. Strana je presvedčená, že vytvorenie súkromného monopolu v oblasti, kde má mať zastúpenie aj štát, nebolo zdravé.
„Znovuzrodenie IC vlakov dáva cestujúcim možnosť vybrať si,“ uviedol pri tejto príležitosti predseda strany a predseda Národnej rady SR Andrej Danko.
SNS v tlačovej správe skonštatovala, že vytvorenie monopolu zlikvidovalo zdravé konkurenčné prostredie a malo vplyv na zvýšenie cien za cestovné lístky u súkromného prepravcu. Cestujúcim sa navyše podľa strany predĺžila cesta a mali problém so získaním miesta, keďže vlaky českého súkromného prepravcu boli pomerne dopredu vypredané.
„Pritom sa stáva, že cestujúci potrebuje cestovať náhle, hneď a čo najrýchlejšie, takže im začala chýbať možnosť cestovať IC vlakom,“ ozrejmila hovorkyňa SNS Júlia Kollárová. Realita podľa nej ukázala, že štátne IC vlaky chýbali, a to aj napriek tomu, že mnoho cestujúcich využíva na trati Bratislava – Košice rýchliky štátneho prepravcu ZSSK, ktoré sú pre niektoré kategórie zadarmo.
Kollárová zdôraznila, že SNS nie je proti podnikaniu zahraničných spoločností na Slovensku. „V prípade tohto trhu sa však ukazuje, že obe možnosti prepravy – súkromným prepravcom i štátnym IC vlakom – môžu existovať paralelne na jednom trhu,“ doplnila. Strata IC vlakov sa v ostanom období pred ich zrušením znižovala a podľa strany SNS je reálny predpoklad, že sa štátny dopravca môže v tomto prípade dostať do kladných čísel.
IC vlaky prestali na Slovensku jazdiť v januári tohto roku. Rozhodol tak bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). Dôvodom bola stratovosť týchto vlakov. Obnovené IC vlaky budú v obidvoch smeroch medzi Bratislavou a Košicami zastavovať v staniciach Trnava, Žilina, Poprad a Kysak.
Podľa generálneho riaditeľa ZSSK Filipa Hlubockého budú najrýchlejším spojením Bratislavy a Košíc. Trasu z hlavného mesta na východ Slovenska by mali zvládnuť za 4 hodiny a 42 minút. Práve na rýchle spojenie východu a západu krajiny chce ZSSK prilákať cestujúcich do vozňov IC vlakov.
Prečítajte si tiež:
POZOR: Od nedele sa menia cestovné poriadky vlakov a autobusov
POZOR: Od nedele sa menia cestovné poriadky vlakov a autobusov
„Znovuzrodenie IC vlakov dáva cestujúcim možnosť vybrať si,“ uviedol pri tejto príležitosti predseda strany a predseda Národnej rady SR Andrej Danko.
SNS v tlačovej správe skonštatovala, že vytvorenie monopolu zlikvidovalo zdravé konkurenčné prostredie a malo vplyv na zvýšenie cien za cestovné lístky u súkromného prepravcu. Cestujúcim sa navyše podľa strany predĺžila cesta a mali problém so získaním miesta, keďže vlaky českého súkromného prepravcu boli pomerne dopredu vypredané.
„Pritom sa stáva, že cestujúci potrebuje cestovať náhle, hneď a čo najrýchlejšie, takže im začala chýbať možnosť cestovať IC vlakom,“ ozrejmila hovorkyňa SNS Júlia Kollárová. Realita podľa nej ukázala, že štátne IC vlaky chýbali, a to aj napriek tomu, že mnoho cestujúcich využíva na trati Bratislava – Košice rýchliky štátneho prepravcu ZSSK, ktoré sú pre niektoré kategórie zadarmo.
Kollárová zdôraznila, že SNS nie je proti podnikaniu zahraničných spoločností na Slovensku. „V prípade tohto trhu sa však ukazuje, že obe možnosti prepravy – súkromným prepravcom i štátnym IC vlakom – môžu existovať paralelne na jednom trhu,“ doplnila. Strata IC vlakov sa v ostanom období pred ich zrušením znižovala a podľa strany SNS je reálny predpoklad, že sa štátny dopravca môže v tomto prípade dostať do kladných čísel.
IC vlaky prestali na Slovensku jazdiť v januári tohto roku. Rozhodol tak bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). Dôvodom bola stratovosť týchto vlakov. Obnovené IC vlaky budú v obidvoch smeroch medzi Bratislavou a Košicami zastavovať v staniciach Trnava, Žilina, Poprad a Kysak.
Podľa generálneho riaditeľa ZSSK Filipa Hlubockého budú najrýchlejším spojením Bratislavy a Košíc. Trasu z hlavného mesta na východ Slovenska by mali zvládnuť za 4 hodiny a 42 minút. Práve na rýchle spojenie východu a západu krajiny chce ZSSK prilákať cestujúcich do vozňov IC vlakov.