Nedostupnosť týchto služieb spôsobuje najmä zamestnávateľom problémy pri plnení ich termínovaných zákonných povinností.
Autor TASR
Bratislava 30. apríla (TASR) - Sociálna poisťovňa zaznamenala 30. apríla 2019 technické problémy pri prihlasovaní sa do jej elektronických služieb. Nedostupnosť e-služieb spôsobuje najmä zamestnávateľom problémy pri plnení ich termínovaných zákonných povinností, ako je posielanie mesačných výkazov alebo registračných listov čiže prihlasovanie a odhlasovanie nových zamestnancov, prípadne zmena do a z registra Sociálnej poisťovne a pod. Úhrada dlhu je aj napriek uvedenej poruche možná.
"Oznamujeme, že poisťovňa nedostupnosť svojich e-služieb pri posudzovaní plnenia uvedených povinností zamestnávateľov a fyzických osôb zohľadní, a to tak, že ich uzná za splnené aj vtedy, ak tak urobili neskôr, najneskôr dňa 3. mája 2019," informoval hovorca poisťovne Peter Višváder.
V prípade, že uvedená technická nedostupnosť zapríčinila nesplnenie si povinností poistencov Sociálnej poisťovne voči iným inštitúciám, poisťovňa im v rámci svojich pobočiek vydá potvrdenie o nefunkčnosti jej e-služieb. Zároveň bude poisťovňa informovať o tejto situácii aj dotknuté inštitúcie.
"Oznamujeme, že poisťovňa nedostupnosť svojich e-služieb pri posudzovaní plnenia uvedených povinností zamestnávateľov a fyzických osôb zohľadní, a to tak, že ich uzná za splnené aj vtedy, ak tak urobili neskôr, najneskôr dňa 3. mája 2019," informoval hovorca poisťovne Peter Višváder.
V prípade, že uvedená technická nedostupnosť zapríčinila nesplnenie si povinností poistencov Sociálnej poisťovne voči iným inštitúciám, poisťovňa im v rámci svojich pobočiek vydá potvrdenie o nefunkčnosti jej e-služieb. Zároveň bude poisťovňa informovať o tejto situácii aj dotknuté inštitúcie.