Podľa ústrednej riaditeľky SOI Nadeždy Machútovej cestovné kancelárie si nebudú nikdy isté, či v dovolenkovom letovisku nemajú inšpektorov.
Autor TASR
Bratislava 13. júla (TASR) – Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) vyslala po prvý raz svojich inšpektorov na kontrolu služieb cestovných kancelárií priamo do dovolenkového letoviska.
Podnietil ju k tomu neobvyklý počet sťažovateľov na kvalitu služieb poskytovaných v hoteli na ostrove Djerba v Tunisku.
"Je to situácia, ktorú sme zažili po prvý raz. Nepamätám si takýto prípad, kde by bolo toľko hromadných sťažností," priblížila na dnešnej tlačovej konferencii ústredná riaditeľka SOI Nadežda Machútová. Počet sťažností na zájazd podľa jej slov neustále narastá, v súčasnosti ich je okolo dvesto.
SOI tak vykonala kontrolu v štyroch cestovných kanceláriách, ktoré do rezortu ponúkali dovolenky. Zároveň poslala priamo do letoviska dvoch inšpektorov.
"Objednali sme im zájazd, zaplatili sme zaň 1065 eur pre dve osoby," priblížila Machútová. Inšpektori robili na mieste každý deň inšpekčný záznam, fotky a videá.
Z toho, čo inšpektori zistili, sú podľa šéfky SOI najzávažnejšie klamlivé informácie o hoteli. Názov hotela bol úplne iný, než aký sa uvádzal v katalógu. Rovnako nezodpovedalo ani jeho vybavenie. Na celej pláži bol pás vyplavených rias či trus zvierat. Ten bol aj na detskom ihrisku, v jedálni boli mačky. Okrem toho delegátka cestovnej kancelárie odmietla prevziať reklamáciu od nespokojných turistov.
Možnosti SOI sú však podľa Machútovej limitované. "Obchodná inšpekcia nemôže radiť klientom, čo majú robiť," podotkla. Môže urobiť kontrolu, začať správne konanie a uložiť pokutu do výšky 66.000 eur. V prípade, že sa budú pochybenia pri cestovnej kancelárii opakovať, môže požiadať o odobratie jej živnosti. Žiadať o odškodnenie za zničenú dovolenku však musia priamo klienti.
V kontrolách priamo v dovolenkových letoviskách by chcela SOI pokračovať. "Cestovné kancelárie si nebudú nikdy isté, či tam nemajú inšpektorov. Stratili sme trpezlivosť," avizovala Machútová.
Podnietil ju k tomu neobvyklý počet sťažovateľov na kvalitu služieb poskytovaných v hoteli na ostrove Djerba v Tunisku.
"Je to situácia, ktorú sme zažili po prvý raz. Nepamätám si takýto prípad, kde by bolo toľko hromadných sťažností," priblížila na dnešnej tlačovej konferencii ústredná riaditeľka SOI Nadežda Machútová. Počet sťažností na zájazd podľa jej slov neustále narastá, v súčasnosti ich je okolo dvesto.
SOI tak vykonala kontrolu v štyroch cestovných kanceláriách, ktoré do rezortu ponúkali dovolenky. Zároveň poslala priamo do letoviska dvoch inšpektorov.
"Objednali sme im zájazd, zaplatili sme zaň 1065 eur pre dve osoby," priblížila Machútová. Inšpektori robili na mieste každý deň inšpekčný záznam, fotky a videá.
Z toho, čo inšpektori zistili, sú podľa šéfky SOI najzávažnejšie klamlivé informácie o hoteli. Názov hotela bol úplne iný, než aký sa uvádzal v katalógu. Rovnako nezodpovedalo ani jeho vybavenie. Na celej pláži bol pás vyplavených rias či trus zvierat. Ten bol aj na detskom ihrisku, v jedálni boli mačky. Okrem toho delegátka cestovnej kancelárie odmietla prevziať reklamáciu od nespokojných turistov.
Tu bude player
Možnosti SOI sú však podľa Machútovej limitované. "Obchodná inšpekcia nemôže radiť klientom, čo majú robiť," podotkla. Môže urobiť kontrolu, začať správne konanie a uložiť pokutu do výšky 66.000 eur. V prípade, že sa budú pochybenia pri cestovnej kancelárii opakovať, môže požiadať o odobratie jej živnosti. Žiadať o odškodnenie za zničenú dovolenku však musia priamo klienti.
V kontrolách priamo v dovolenkových letoviskách by chcela SOI pokračovať. "Cestovné kancelárie si nebudú nikdy isté, či tam nemajú inšpektorov. Stratili sme trpezlivosť," avizovala Machútová.