Sony a ďalších veľkých japonských výrobcov televízorov ako Sharp a Panasonic poškodili v poslednom období slabý dopyt a silný jen, ktorý predražuje vývoz.
Autor TASR
Tokio 12. apríla (TASR) - Japonská spoločnosť Sony dnes oficiálne potvrdila, že zruší 10.000 pracovných miest, čo predstavuje približne 6 % jej pracovnej sily.
Cieľom je zníženie nákladov a zmiernenie výraznej straty, ktorú firma podľa najnovších odhadov zaznamenala za finančný rok 2011/2012. Tá by mala dosiahnuť až 520 miliárd jenov (4,90 miliardy eur).
"Viacerí investori už nejaký čas vyzývajú na zmenu," povedal dnes na tlačovej konferencii v tokijskej centrále Sony výkonný riaditeľ spoločnosti Kazuo Hirai, ktorý najvyšší post prevzal tento mesiac po Howardovi Stringerovi. "A Sony tie zmeny uskutoční," dodal.
Ešte pred tlačovou konferenciou zverejnila Sony vyhlásenie, že náklady spojené s reštrukturalizáciou ju v súčasnom finančnom roku (do konca marca 2013) vyjdú na zhruba 75 miliárd jenov. Okrem toho plánuje znížiť fixné náklady vo výrobe televízorov vo finančnom roku 2013/2014 oproti súčasnej úrovni o 60 % a prevádzkové náklady o približne 30 %. Naopak, zamerať sa chce viac na rýchlorastúcu oblasť výroby zdravotníckej techniky, od ktorej si vo finančnom roku 2014/2015 sľubuje ročné tržby na úrovni 50 miliárd jenov.
Sony a ďalších veľkých japonských výrobcov televízorov ako Sharp a Panasonic poškodili v poslednom období slabý dopyt a silný jen, ktorý predražuje vývoz. Spoločná strata všetkých troch firiem dokopy by za minulý finančný rok mala dosiahnuť okolo 21 miliárd USD (15,99 miliardy eur). To je viac než predstavuje celková trhová hodnota Sony. Na porovnanie, konkurenčný juhokórejský Samsung má trhovú hodnotu 10-násobne vyššiu a trhová hodnota americkej technologickej spoločnosti Apple, ktorú vedenie Sony plánovalo začiatkom 90. rokov kúpiť, dosahuje 30-násobok hodnoty Sony.
Cieľom je zníženie nákladov a zmiernenie výraznej straty, ktorú firma podľa najnovších odhadov zaznamenala za finančný rok 2011/2012. Tá by mala dosiahnuť až 520 miliárd jenov (4,90 miliardy eur).
"Viacerí investori už nejaký čas vyzývajú na zmenu," povedal dnes na tlačovej konferencii v tokijskej centrále Sony výkonný riaditeľ spoločnosti Kazuo Hirai, ktorý najvyšší post prevzal tento mesiac po Howardovi Stringerovi. "A Sony tie zmeny uskutoční," dodal.
Ešte pred tlačovou konferenciou zverejnila Sony vyhlásenie, že náklady spojené s reštrukturalizáciou ju v súčasnom finančnom roku (do konca marca 2013) vyjdú na zhruba 75 miliárd jenov. Okrem toho plánuje znížiť fixné náklady vo výrobe televízorov vo finančnom roku 2013/2014 oproti súčasnej úrovni o 60 % a prevádzkové náklady o približne 30 %. Naopak, zamerať sa chce viac na rýchlorastúcu oblasť výroby zdravotníckej techniky, od ktorej si vo finančnom roku 2014/2015 sľubuje ročné tržby na úrovni 50 miliárd jenov.
Sony a ďalších veľkých japonských výrobcov televízorov ako Sharp a Panasonic poškodili v poslednom období slabý dopyt a silný jen, ktorý predražuje vývoz. Spoločná strata všetkých troch firiem dokopy by za minulý finančný rok mala dosiahnuť okolo 21 miliárd USD (15,99 miliardy eur). To je viac než predstavuje celková trhová hodnota Sony. Na porovnanie, konkurenčný juhokórejský Samsung má trhovú hodnotu 10-násobne vyššiu a trhová hodnota americkej technologickej spoločnosti Apple, ktorú vedenie Sony plánovalo začiatkom 90. rokov kúpiť, dosahuje 30-násobok hodnoty Sony.