Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Sony sa v rámci novej stratégie sústredí na ziskové divízie

Ilustračná snímka Foto: TASR/AP

Japonský výrobca elektroniky Sony sa plánuje v nasledujúcich pár rokoch sústrediť na svoje ziskovejšie odvetvia ako je výroba obrazových senzorov pre mobilné telefóny.

Tokio 18. februára (TASR) - Japonský výrobca elektroniky Sony sa plánuje v nasledujúcich pár rokoch sústrediť na svoje ziskovejšie odvetvia ako je výroba obrazových senzorov pre mobilné telefóny, herných konzol PlayStation či videohier, aby do konca finančného roka 2017/18 zvýšil svoj prevádzkový zisk na viac ako 500 miliárd jenov (3,69 miliardy eur). Informovali o tom agentúry Reuters a DPA s odvolaním sa na vyhlásenie generálneho riaditeľa Kazua Hiraia.

Sony zápasí so stratami, preto sa vedenie firmy rozhodlo poskytnúť jednotlivým divíziám väčšiu autonómiu, aby podporilo ich rast.

Šéf spoločnosti nevylučuje ani ukončenie výroby televízorov a smartfónov, ktoré dosahujú slabé výsledky, pretože musia čeliť tvrdej cenovej vojne lacnejších ázijských konkurentov, najmä z Číny.

V tomto finančnom roku 2014/15, ktorý sa končí 31. marca, očakáva Sony prevádzkový zisk zhruba 20 miliárd JPY.

Akcie Sony však za uplynulý rok vzrástli o vyše 80 %. Investori totiž ocenili plán reštrukturalizácie koncernu, ktorý nabral obrátky, keď Hirai vymenoval do funkcie "hlavného stratéga" firmy Keničira Jošida koncom roka 2013.

Japonský koncern zároveň oznámil, že do októbra oddelí audio a video divízie, aby znížil náklady.

Vlani Sony oddelil divíziu televízorov a rozhodol o predaji počítačovej divízie investičnému fondu Japan Industrial Partners.

Začiatkom tohto mesiaca koncern oznámil, že zruší ďalších 1000 miest v divízii smartfónov, a to najmä v Európe a Číne, aby sa dostal z červených čísiel.

(1 EUR = 135,61 JPY)