Sekcia dopravy SOPK obrátila na ministerstvo dopravy a vládu SR s požiadavkou, aby sa začala výstavba diaľnic a rýchlostných ciest v rámci základnej siete TEN-T.
Autor TASR
Bratislava 20. novembra (TASR) - Sekcia dopravy Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) nesúhlasí s jednostranným zvýhodnením ukrajinských dopravcov. Žiada návrat k systému povolení medzi Slovenskom a Ukrajinou a zrušenie rezervačného systému zvýhodňujúceho ukrajinských prepravcov. Informoval o tom predseda Sekcie dopravy SOPK Ján Mišura.
"SOPK podporuje dopravné a logistické firmy v Slovenskej republike v ich aktivitách proti nekalej konkurencii jednostranne zvýhodnených dopravcov zo zahraničia, konkrétne z Ukrajiny, Európskou komisiou. Žiada kompetentné ministerstvá a exekutívu SR presadzovať revíziu rozhodnutí Európskej komisie, ktoré zvýhodňujú ukrajinských dopravcov, pretože tak spôsobujú nerovnosť na vnútornom trhu Európskej únie," uviedol Mišura s tým, že zároveň žiadajú sprísnenie pravidiel pre ukrajinských prepravcov, aby nemohli zneužívať výnimky.
Popritom sa Sekcia dopravy SOPK obrátila na ministerstvo dopravy a vládu SR s požiadavkou, aby sa začala výstavba diaľnic a rýchlostných ciest v rámci základnej siete TEN-T. Konkrétne ide o úsek diaľnice D3/E75 Žilina/Brodno - Kysucké Nové Mesto a tiež úseky cesty R3 Martin - Rakovo a Turček - Kremnica.
Od rezortu dopravy a vlády Sekcia dopravy SOPK tiež požaduje vybudovať úsek D1 Turany - Hubová, a to vo variante V1o, teda s odklonom mimo zosuvného územia. Tento variant je podľa nich okrem iného šetrný aj k životnému prostrediu a nezhorší stav vodných útvarov podzemnej vody pod národným parkom v chránenej vodohospodárskej oblasti Veľká Fatra.
"Pri V1o bez tunela Korbeľka je kratší čas stavebnej realizácie, pretože je v nákladoch na investície cca o 350 miliónov eur lacnejší, následne v prevádzke lacnejší pre daňovníkov, sú vykúpené pozemky z 90 % a boli realizované prípravné práce za 40 miliónov eur," doplnil Mišura. Dobudovať tiež žiadajú úsek R6 - Púchov Mestečko a úsek R2 - tunel Soroška, ktorý je podľa Sekcie dopravy SOPK najproblémovejším úsekom R2 do Košíc.
"SOPK podporuje dopravné a logistické firmy v Slovenskej republike v ich aktivitách proti nekalej konkurencii jednostranne zvýhodnených dopravcov zo zahraničia, konkrétne z Ukrajiny, Európskou komisiou. Žiada kompetentné ministerstvá a exekutívu SR presadzovať revíziu rozhodnutí Európskej komisie, ktoré zvýhodňujú ukrajinských dopravcov, pretože tak spôsobujú nerovnosť na vnútornom trhu Európskej únie," uviedol Mišura s tým, že zároveň žiadajú sprísnenie pravidiel pre ukrajinských prepravcov, aby nemohli zneužívať výnimky.
Popritom sa Sekcia dopravy SOPK obrátila na ministerstvo dopravy a vládu SR s požiadavkou, aby sa začala výstavba diaľnic a rýchlostných ciest v rámci základnej siete TEN-T. Konkrétne ide o úsek diaľnice D3/E75 Žilina/Brodno - Kysucké Nové Mesto a tiež úseky cesty R3 Martin - Rakovo a Turček - Kremnica.
Od rezortu dopravy a vlády Sekcia dopravy SOPK tiež požaduje vybudovať úsek D1 Turany - Hubová, a to vo variante V1o, teda s odklonom mimo zosuvného územia. Tento variant je podľa nich okrem iného šetrný aj k životnému prostrediu a nezhorší stav vodných útvarov podzemnej vody pod národným parkom v chránenej vodohospodárskej oblasti Veľká Fatra.
"Pri V1o bez tunela Korbeľka je kratší čas stavebnej realizácie, pretože je v nákladoch na investície cca o 350 miliónov eur lacnejší, následne v prevádzke lacnejší pre daňovníkov, sú vykúpené pozemky z 90 % a boli realizované prípravné práce za 40 miliónov eur," doplnil Mišura. Dobudovať tiež žiadajú úsek R6 - Púchov Mestečko a úsek R2 - tunel Soroška, ktorý je podľa Sekcie dopravy SOPK najproblémovejším úsekom R2 do Košíc.