V tomto roku S.O.S. Poprad poskytuje poradenstvo spotrebiteľom zo štyroch krajov Slovenska.
Autor TASR
Poprad 28. apríla (TASR) - Záujem o služby spotrebiteľských poradní z roka na rok rastie. Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad vlani riešila v rámci dvoch poradenských centier v Poprade a Nitre spolu 620 podnetov, pričom v prospech spotrebiteľov sa im podarilo v rôznej podobe vymôcť spolu 77.517 eur. Uviedol to predseda združenia S.O.S. Poprad Michal Fáber.
Spory sa podľa Petry Čakovskej z S.O.S. Poprad najčastejšie týkajú predaja tovarov na prezentačných akciách, podomového predaja a predaja cez internet, problémov so spotrebiteľskými úvermi a reklamácií nekvalitnej obuvi a mobilných telefónov.
V tomto roku S.O.S. Poprad poskytuje poradenstvo spotrebiteľom zo štyroch krajov Slovenska. "Spotrebiteľské poradenské centrum v Poprade je určené obyvateľom Prešovského a Košického kraja, pre Bratislavský a Trnavský kraj sme zriadili pobočky v Bratislave a v Trnave," vysvetlil predseda združenia.
Ako uviedla Čakovská, projekty spotrebiteľských poradenských centier pre Prešovský, Košický, Bratislavský a Trnavský kraj potrvajú do konca tohto roku. Vo všetkých troch poradenských centrách pôsobia kontaktné osoby, ktoré spotrebiteľom pomôžu spor vyriešiť prioritne mimosúdnou cestou. "Od minulého roku využíva S.O.S. aj inštitút alternatívneho riešenia sporov poverenými osobami. Ak prípad nie je možné riešiť poradenstvom, kontaktná osoba podnet presmeruje na inštitúcie, ktoré by v danom prípade mohli pomôcť. V individuálnych prípadoch prechádzajú spory do súdnej agendy združenia," uzavrela Čakovská.
Spory sa podľa Petry Čakovskej z S.O.S. Poprad najčastejšie týkajú predaja tovarov na prezentačných akciách, podomového predaja a predaja cez internet, problémov so spotrebiteľskými úvermi a reklamácií nekvalitnej obuvi a mobilných telefónov.
V tomto roku S.O.S. Poprad poskytuje poradenstvo spotrebiteľom zo štyroch krajov Slovenska. "Spotrebiteľské poradenské centrum v Poprade je určené obyvateľom Prešovského a Košického kraja, pre Bratislavský a Trnavský kraj sme zriadili pobočky v Bratislave a v Trnave," vysvetlil predseda združenia.
Ako uviedla Čakovská, projekty spotrebiteľských poradenských centier pre Prešovský, Košický, Bratislavský a Trnavský kraj potrvajú do konca tohto roku. Vo všetkých troch poradenských centrách pôsobia kontaktné osoby, ktoré spotrebiteľom pomôžu spor vyriešiť prioritne mimosúdnou cestou. "Od minulého roku využíva S.O.S. aj inštitút alternatívneho riešenia sporov poverenými osobami. Ak prípad nie je možné riešiť poradenstvom, kontaktná osoba podnet presmeruje na inštitúcie, ktoré by v danom prípade mohli pomôcť. V individuálnych prípadoch prechádzajú spory do súdnej agendy združenia," uzavrela Čakovská.