Nové vedenie Slovenského pozemkového fondu chce zároveň urýchlene zaviesť opatrenia, aby sme novoprijaté žiadosti dokázali vybavovať priebežne.
Autor TASR
Bratislava 24. novembra (TASR) - Pozitívne zmeny zrealizovalo nové vedenie Slovenského pozemkového fondu (SPF) už počas prvých dní svojho pôsobenia. Informoval o tom Ján Marosz, ktorý je generálnym riaditeľom fondu od 1. novembra.
SPF podľa neho začal priamo fakturovať náhradu za zriadenie zákonného vecného bremena. Týmto sa uplatňovanie náhrady podstatným spôsobom zefektívnilo a zrýchlilo.
"SPF dôsledným uplatňovaním svojich práv už v tomto roku zvýši príjmovú časť svojho rozpočtu o približne 700.000 eur. Každoročne tak môžu byť príjmy SPF vyššie až o jeden milión eur. Tieto prostriedky budú použité na skvalitnenie našich služieb občanom," spresnil Marosz.
Je podľa neho všeobecne známe, že SPF pri vybavovaní agendy postupuje veľmi pomaly, žiadosti často stoja bez odpovede aj roky. SPF podľa jeho informácií ročne dostáva v priemere 15.000 všetkých žiadostí (napríklad v roku 2021 ich bolo až 21.000).
"Je neakceptovateľné, aby mal SPF viac ako 36.000 nevybavených žiadostí. V súčasnosti analyzujeme, prečo v SPF k takejto situácia došlo. Chceme urýchlene zaviesť opatrenia, aby sme novoprijaté žiadosti dokázali vybavovať priebežne. Zároveň nastavíme systém tak, aby bolo vopred jasné, v akej lehote bude SPF rozhodovať," povedal Marosz.
V súčasnosti sa podľa neho na SPF analyzuje proces vybavovania žiadostí podľa jednotlivých spisových agend, aby sa našiel spôsob, ako celkový čas vybavovania spisu zásadne skrátiť. Súčasťou analýzy je aj posúdenie, koľko zamestnancov bude na priebežné vybavovanie agendy potrebných.
"V prípade potreby sme pripravení prijať nových zamestnancov. Použijeme na to aj finančné zdroje, ktoré SPF získa ako platbu za zriadenie vecného bremena. Každoročne tak vieme na skvalitnenie našich služieb pre občanov použiť navyše jeden milión eur," doplnil generálny riaditeľ fondu.
Jednou z dôležitých priorít nového vedenia SPF je podľa Marosza aktívny proklientský prístup. Pripravuje preto transformáciu existujúcej infolinky na moderné call centrum. Dnes je podľa neho kapacita infolinky nedostatočná, venujú sa jej len traja pracovníci. SPF začína komunikovať aj cez sociálne siete, aby sa aktuálne informácie dostali k čo najširšiemu okruhu občanov.
"Všetky avizované zmeny budeme realizovať po dôkladnom oboznámení sa s aktuálnym stavom na Slovenskom pozemkovom fonde. So zavádzaním nových opatrení začneme v prvom kvartáli 2022," dodal Marosz.
SPF podľa neho začal priamo fakturovať náhradu za zriadenie zákonného vecného bremena. Týmto sa uplatňovanie náhrady podstatným spôsobom zefektívnilo a zrýchlilo.
"SPF dôsledným uplatňovaním svojich práv už v tomto roku zvýši príjmovú časť svojho rozpočtu o približne 700.000 eur. Každoročne tak môžu byť príjmy SPF vyššie až o jeden milión eur. Tieto prostriedky budú použité na skvalitnenie našich služieb občanom," spresnil Marosz.
Je podľa neho všeobecne známe, že SPF pri vybavovaní agendy postupuje veľmi pomaly, žiadosti často stoja bez odpovede aj roky. SPF podľa jeho informácií ročne dostáva v priemere 15.000 všetkých žiadostí (napríklad v roku 2021 ich bolo až 21.000).
"Je neakceptovateľné, aby mal SPF viac ako 36.000 nevybavených žiadostí. V súčasnosti analyzujeme, prečo v SPF k takejto situácia došlo. Chceme urýchlene zaviesť opatrenia, aby sme novoprijaté žiadosti dokázali vybavovať priebežne. Zároveň nastavíme systém tak, aby bolo vopred jasné, v akej lehote bude SPF rozhodovať," povedal Marosz.
V súčasnosti sa podľa neho na SPF analyzuje proces vybavovania žiadostí podľa jednotlivých spisových agend, aby sa našiel spôsob, ako celkový čas vybavovania spisu zásadne skrátiť. Súčasťou analýzy je aj posúdenie, koľko zamestnancov bude na priebežné vybavovanie agendy potrebných.
"V prípade potreby sme pripravení prijať nových zamestnancov. Použijeme na to aj finančné zdroje, ktoré SPF získa ako platbu za zriadenie vecného bremena. Každoročne tak vieme na skvalitnenie našich služieb pre občanov použiť navyše jeden milión eur," doplnil generálny riaditeľ fondu.
Jednou z dôležitých priorít nového vedenia SPF je podľa Marosza aktívny proklientský prístup. Pripravuje preto transformáciu existujúcej infolinky na moderné call centrum. Dnes je podľa neho kapacita infolinky nedostatočná, venujú sa jej len traja pracovníci. SPF začína komunikovať aj cez sociálne siete, aby sa aktuálne informácie dostali k čo najširšiemu okruhu občanov.
"Všetky avizované zmeny budeme realizovať po dôkladnom oboznámení sa s aktuálnym stavom na Slovenskom pozemkovom fonde. So zavádzaním nových opatrení začneme v prvom kvartáli 2022," dodal Marosz.