V súčasnosti je talianska Campari šiestym najväčším producentom liehovín na svete.
Autor TASR
Rím/Paríž 15. marca (TASR) - Talianska spoločnosť Campari prevezme francúzskeho výrobcu prémiových liehovín Grand Marnier. Kontrakt, ktorého cieľom je rozšíriť portfólio prémiových alkoholov vo firme Campari, zvýši trhovú hodnotu francúzskej firmy na 684 miliónov eur. Informovali o tom agentúry DPA, Bloomberg a britský denník The Financial Times.
Talianska spoločnosť oznámila, že sa s členmi rodiny Marnier-Lapostolle, ktorí kontrolujú spoločnosť Société des Produits Marnier Lapostolle (SPML - liehoviny predáva pod značkou Grand Marnier), dohodla na odkúpení 26,6-% podielu firmy, pričom za akciu ponúkla 8,05 eura. V porovnaní s piatkovou uzatváracou cenou akcií francúzskej spoločnosti to predstavuje vyše 60-% prémiu.
"Grand Marnier je francúzska ikona so 150-ročnou históriou. Táto akvizícia sa perfektne hodí do našej stratégie ďalšieho rastu na zahraničných trhoch," povedal výkonný riaditeľ Campari Bob Kunze-Concewitz. Firma verí, že akvizíciou, ktorá je najväčšou od roku 2007, keď na post šéfa nastúpil práve Kunze-Concewitz, vyťaží z rastu dopytu po klasických miešaných nápojoch, najmä v USA.
Oznámená transakcia rozširuje pôvodne v pondelok (14.3.) oznámenú akvizíciu svetovej distribučnej siete Grand Marnier zo strany Cammpari. Tou sa Campari stane výhradným celosvetovým distribútorom liehovín Grand Marnier. V súčasnosti distribúciu zabezpečuje viacero firiem, medzi nimi aj výrobca šampanského Moët Hennessy a britský výrobca alkoholických nápojov Diageo.
Firmu Campari, ktorá sídli v Miláne, založili v roku 1860. V súčasnosti je šiestym najväčším producentom liehovín na svete, pričom produkuje desiatky značiek, okrem aperitívov aj americkú whisky Wild Turkey či vodku SKYY.
SPML vznikla v roku 1827 a je známa najmä výrobou koňakov, armaňakov a vín. Jej vlajkovou značkou je Grand Marnier, likér s pomarančovou príchuťou.
Talianska spoločnosť oznámila, že sa s členmi rodiny Marnier-Lapostolle, ktorí kontrolujú spoločnosť Société des Produits Marnier Lapostolle (SPML - liehoviny predáva pod značkou Grand Marnier), dohodla na odkúpení 26,6-% podielu firmy, pričom za akciu ponúkla 8,05 eura. V porovnaní s piatkovou uzatváracou cenou akcií francúzskej spoločnosti to predstavuje vyše 60-% prémiu.
"Grand Marnier je francúzska ikona so 150-ročnou históriou. Táto akvizícia sa perfektne hodí do našej stratégie ďalšieho rastu na zahraničných trhoch," povedal výkonný riaditeľ Campari Bob Kunze-Concewitz. Firma verí, že akvizíciou, ktorá je najväčšou od roku 2007, keď na post šéfa nastúpil práve Kunze-Concewitz, vyťaží z rastu dopytu po klasických miešaných nápojoch, najmä v USA.
Oznámená transakcia rozširuje pôvodne v pondelok (14.3.) oznámenú akvizíciu svetovej distribučnej siete Grand Marnier zo strany Cammpari. Tou sa Campari stane výhradným celosvetovým distribútorom liehovín Grand Marnier. V súčasnosti distribúciu zabezpečuje viacero firiem, medzi nimi aj výrobca šampanského Moët Hennessy a britský výrobca alkoholických nápojov Diageo.
Firmu Campari, ktorá sídli v Miláne, založili v roku 1860. V súčasnosti je šiestym najväčším producentom liehovín na svete, pričom produkuje desiatky značiek, okrem aperitívov aj americkú whisky Wild Turkey či vodku SKYY.
SPML vznikla v roku 1827 a je známa najmä výrobou koňakov, armaňakov a vín. Jej vlajkovou značkou je Grand Marnier, likér s pomarančovou príchuťou.