Začiatkom júla brazílsky Národný úrad na ochranu osobných údajov (ANPD) s okamžitou platnosťou pozastavil platnosť nových zásad ochrany osobných údajov spoločnosti Meta.
Autor TASR
Sao Paulo 18. júla (TASR) - Spoločnosť Meta, ktorá vlastní platformy ako Facebook, Instagram a WhatsApp, pozastavila v Brazílii používanie nástrojov generatívnej umelej inteligencie (AI). Toto rozhodnutie prišlo v reakcii na výhrady miestneho úradu pre ochranu osobných údajov ohľadom ich bezpečnosti. Podľa správy agentúry AP píše TASR.
Začiatkom júla brazílsky Národný úrad na ochranu osobných údajov (ANPD) s okamžitou platnosťou pozastavil platnosť nových zásad ochrany osobných údajov spoločnosti Meta. Tieto zásady zahŕňali aj využívanie osobných údajov na trénovanie generatívnych systémov AI.
Podľa brazílskeho úradu musí Meta upraviť svoje zásady ochrany osobných údajov tak, aby sa z nich vylúčilo trénovanie AI na základe týchto údajov. Spoločnosť Meta v reakcii oznámila pozastavenie používania týchto nástrojov, kým prebiehajú rokovania s úradom.
Podobné rozhodnutie o pozastavení využívania osobných údajov na trénovanie AI padlo minulý mesiac aj v Európskej únii po vlne kritiky.
Brazília s viac než 200 miliónmi obyvateľov je pre Meta kľúčovým trhom, pretože má druhú najväčšiu používateľskú základňu pre aplikáciu WhatsApp hneď po Indii.
Začiatkom júla brazílsky Národný úrad na ochranu osobných údajov (ANPD) s okamžitou platnosťou pozastavil platnosť nových zásad ochrany osobných údajov spoločnosti Meta. Tieto zásady zahŕňali aj využívanie osobných údajov na trénovanie generatívnych systémov AI.
Podľa brazílskeho úradu musí Meta upraviť svoje zásady ochrany osobných údajov tak, aby sa z nich vylúčilo trénovanie AI na základe týchto údajov. Spoločnosť Meta v reakcii oznámila pozastavenie používania týchto nástrojov, kým prebiehajú rokovania s úradom.
Podobné rozhodnutie o pozastavení využívania osobných údajov na trénovanie AI padlo minulý mesiac aj v Európskej únii po vlne kritiky.
Brazília s viac než 200 miliónmi obyvateľov je pre Meta kľúčovým trhom, pretože má druhú najväčšiu používateľskú základňu pre aplikáciu WhatsApp hneď po Indii.