O geotermálne lítium z údolia Rýna pozdĺž francúzsko-nemeckej hranice sa zaujíma tiež spoločnosť EnBW.
Autor TASR
Berlín 8. decembra (TASR) - Spoločnosť Vulcan Energy Resources pridala na svoj zoznam koncern Volkswagen ako ďalšieho zákazníka z automobilového priemyslu pre dodávky ekologickejšie získavaného hydroxidu lítneho pre automobilové batérie.
Záväzná zmluva s Volkswagenom na lítium vyťažené z nemeckého regiónu Horný Rýn pomocou geotermálnej energie sa zatiaľ týka piatich rokov. S komerčnou dodávkou sa začne v roku 2026, uviedol Vulcan v stredu vo vyhlásení bez ďalších podrobností o zmluve.
Nemecko-austrálska spoločnosť Vulcan minulý mesiac podpísala predbežnú dohodu o dodávke lítia aj s automobilkou Stellantis krátko po tom, čo uzavrela podobnú dohodu s konkurenčným Renaultom v čase prudkého nárastu dopytu po elektrických vozidlách.
Spoločnosť Vulcan, ktorá má dohody o dodávkach s belgickou recyklačnou skupinou Umicore a juhokórejskou spoločnosťou LG Chem, tvrdí, že jej metóda priamej ťažby lítia využíva menej pôdy, podzemnej vody a energie ako najbežnejšie existujúce metódy povrchových baní a nádrží na odparovanie soľanky.
O geotermálne lítium z údolia Rýna pozdĺž francúzsko-nemeckej hranice sa zaujíma tiež spoločnosť EnBW.
Medzi ďalších hráčov v tejto oblasti patrí ťažobná skupina Eramet, ktorá ťaží lítium z geotermálnej slanej vody v pilotnej schéme v geotermálnej elektrárni vo východnom Francúzsku.
Volkswagen plánuje do konca dekády postaviť v Európe šesť veľkých závodov na výrobu batériových článkov v rámci svojej ambície predbehnúť Teslu a stať sa celosvetovo najväčším predajcom elektrických vozidiel.
Záväzná zmluva s Volkswagenom na lítium vyťažené z nemeckého regiónu Horný Rýn pomocou geotermálnej energie sa zatiaľ týka piatich rokov. S komerčnou dodávkou sa začne v roku 2026, uviedol Vulcan v stredu vo vyhlásení bez ďalších podrobností o zmluve.
Nemecko-austrálska spoločnosť Vulcan minulý mesiac podpísala predbežnú dohodu o dodávke lítia aj s automobilkou Stellantis krátko po tom, čo uzavrela podobnú dohodu s konkurenčným Renaultom v čase prudkého nárastu dopytu po elektrických vozidlách.
Spoločnosť Vulcan, ktorá má dohody o dodávkach s belgickou recyklačnou skupinou Umicore a juhokórejskou spoločnosťou LG Chem, tvrdí, že jej metóda priamej ťažby lítia využíva menej pôdy, podzemnej vody a energie ako najbežnejšie existujúce metódy povrchových baní a nádrží na odparovanie soľanky.
O geotermálne lítium z údolia Rýna pozdĺž francúzsko-nemeckej hranice sa zaujíma tiež spoločnosť EnBW.
Medzi ďalších hráčov v tejto oblasti patrí ťažobná skupina Eramet, ktorá ťaží lítium z geotermálnej slanej vody v pilotnej schéme v geotermálnej elektrárni vo východnom Francúzsku.
Volkswagen plánuje do konca dekády postaviť v Európe šesť veľkých závodov na výrobu batériových článkov v rámci svojej ambície predbehnúť Teslu a stať sa celosvetovo najväčším predajcom elektrických vozidiel.