Ľudia by si mali dávať pozor na podvodné e-maily alebo SMS správy. Po preskúmaní môžu odhaliť podozrivé znaky, ako napríklad neznáme zvláštne meno a adresu odosielateľa.
Autor TASR
Bratislava 28. augusta (TASR) - Ľudia by mali byť obozretní, ak dostanú e-mail alebo SMS správu, ktorá ich vyzýva, aby uviedli svoje citlivé bankové údaje. Napríklad číslo bankového účtu, PIN kód alebo heslo. Môže ísť totiž o podvodnú aktivitu známu ako scam. Upozorňuje na to Národná banka Slovenska (NBS).
Ľudia by si mali dávať pozor na podvodné e-maily alebo SMS správy. Pri lepšom preskúmaní však môžu odhaliť podozrivé znaky, ako napríklad neznáme zvláštne meno, adresu odosielateľa alebo gramatické a štylistické chyby. "Cez e-mail môže byť spotrebiteľ požiadaný, aby klikol na odkaz na internetovú stránku. Môžete tak byť presmerovaný na podvodnú internetovú stránku, ktorá pod zámienkou napríklad aktualizácie on-line bankovníctva požaduje zadanie prihlasovacích údajov do internetbankingu," upozorňuje NBS. Hoci internetová stránka môže vyzerať hodnoverne, pozorný používateľ môže zistiť, že neobsahuje bezpečnostné znaky.
Avšak v prípade, že spotrebiteľ zadá požadované osobné údaje, môžu byť zneužité, a to tak, že mu budú odcudzené peňažné prostriedky z bankového účtu alebo platobnej karty.
V prípade, ak sa stane obeťou takéhoto podvodu, je potrebné to bezodkladne nahlásiť finančnej inštitúcii. "Potrebné je sa obrátiť aj na políciu, oznámiť to i NBS, ktorá preverí, či ide o podvod, a prípadne zverejní varovanie," uviedla NBS s tým, že týmto spôsobom môže pomôcť ostatným spotrebiteľom.
NBS preto spotrebiteľom radí, aby na podozrivé e-maily, SMS správy a telefonáty neodpovedali a neklikali na prílohy a odkazy. "Finančné inštitúcie nikdy aktívne nežiadajú overenie osobných údajov, teda spotrebiteľovi nikdy nebudú volať ani písať, aby si ich overili alebo získali," upozornila NBS.
Ľudia by si mali dávať pozor na podvodné e-maily alebo SMS správy. Pri lepšom preskúmaní však môžu odhaliť podozrivé znaky, ako napríklad neznáme zvláštne meno, adresu odosielateľa alebo gramatické a štylistické chyby. "Cez e-mail môže byť spotrebiteľ požiadaný, aby klikol na odkaz na internetovú stránku. Môžete tak byť presmerovaný na podvodnú internetovú stránku, ktorá pod zámienkou napríklad aktualizácie on-line bankovníctva požaduje zadanie prihlasovacích údajov do internetbankingu," upozorňuje NBS. Hoci internetová stránka môže vyzerať hodnoverne, pozorný používateľ môže zistiť, že neobsahuje bezpečnostné znaky.
Avšak v prípade, že spotrebiteľ zadá požadované osobné údaje, môžu byť zneužité, a to tak, že mu budú odcudzené peňažné prostriedky z bankového účtu alebo platobnej karty.
V prípade, ak sa stane obeťou takéhoto podvodu, je potrebné to bezodkladne nahlásiť finančnej inštitúcii. "Potrebné je sa obrátiť aj na políciu, oznámiť to i NBS, ktorá preverí, či ide o podvod, a prípadne zverejní varovanie," uviedla NBS s tým, že týmto spôsobom môže pomôcť ostatným spotrebiteľom.
NBS preto spotrebiteľom radí, aby na podozrivé e-maily, SMS správy a telefonáty neodpovedali a neklikali na prílohy a odkazy. "Finančné inštitúcie nikdy aktívne nežiadajú overenie osobných údajov, teda spotrebiteľovi nikdy nebudú volať ani písať, aby si ich overili alebo získali," upozornila NBS.