Jednu vec však majú slovenskí a americkí spotrebitelia spoločnú. Očakávajú od firiem viac porozumenia a relevantnejšie ponuky.
Autor TASR
Bratislava 14. decembra (TASR) - Spôsob, akým vnímajú komunikáciu firiem Američania a Slováci, sa značne líši. Kým Američania si myslia, že ich potrebám najlepšie rozumejú banky, Slováci majú pocit, že ich najviac počúvajú obchodné reťazce (59 %) a telekomunikační operátori (56 %). O bankách si to myslí iba 38 % a o poisťovniach dokonca len 15 % respondentov v SR. Vyplýva to z prieskumov medzinárodnej poradenskej firmy SAS.
Jednu vec však majú slovenskí a americkí spotrebitelia spoločnú. Očakávajú od firiem viac porozumenia a relevantnejšie ponuky. A to napriek obavám z narúšania súkromia, ktoré vyjadrili takmer tri štvrtiny amerických respondentov v súvislosti s nedávnymi škandálmi o rozsiahlom špehovaní občanov vládami.
"Je prirodzené, že verejnosť znepokojili škandály, ktoré poukazujú na špehovanie dát, a to v zámorí aj v Európe. Neznamená to však, že spotrebitelia nechcú, aby firmy s ich súhlasom analyzovali osobné dáta a vedeli vďaka nim lepšie spoznať ich záujmy a potreby. Ak sa firmy správajú zodpovedne a dodržiavajú legislatívu, nemusia sa báť využívať osobné dáta zákazníkov," priblížila riaditeľka SAS Slovakia Hana Kvartová.
Podľa prieskumu Slováci nemajú problém dostávať od dodávateľov viac informácií a ponúk ako je tomu dnes, dokonca by intenzívnejšiu komunikáciu privítali, musí však byť relevantná a zaujímavá. "Ľudia odmietajú len reklamné odkazy, ktoré ich nezaujímajú. Firmy by sa preto mali učiť zákazníkom lepšie porozumieť a komunikovať s nimi cielenejšie," tvrdí Kvartová.
Jednu vec však majú slovenskí a americkí spotrebitelia spoločnú. Očakávajú od firiem viac porozumenia a relevantnejšie ponuky. A to napriek obavám z narúšania súkromia, ktoré vyjadrili takmer tri štvrtiny amerických respondentov v súvislosti s nedávnymi škandálmi o rozsiahlom špehovaní občanov vládami.
"Je prirodzené, že verejnosť znepokojili škandály, ktoré poukazujú na špehovanie dát, a to v zámorí aj v Európe. Neznamená to však, že spotrebitelia nechcú, aby firmy s ich súhlasom analyzovali osobné dáta a vedeli vďaka nim lepšie spoznať ich záujmy a potreby. Ak sa firmy správajú zodpovedne a dodržiavajú legislatívu, nemusia sa báť využívať osobné dáta zákazníkov," priblížila riaditeľka SAS Slovakia Hana Kvartová.
Podľa prieskumu Slováci nemajú problém dostávať od dodávateľov viac informácií a ponúk ako je tomu dnes, dokonca by intenzívnejšiu komunikáciu privítali, musí však byť relevantná a zaujímavá. "Ľudia odmietajú len reklamné odkazy, ktoré ich nezaujímajú. Firmy by sa preto mali učiť zákazníkom lepšie porozumieť a komunikovať s nimi cielenejšie," tvrdí Kvartová.