Predaj domácich počítačov a tabletov vlani stúpol o 11 % na 396 miliónov kusov.
Autor TASR
Washington 6. februára (TASR) - Spotrebitelia na celom svete v minulom roku zvýšili výdavky na elektroniku, pretože pandémia nového koronavírusu podporila predaj počítačov, tabletov a herných konzol. Ukázala to najnovšia správa spoločnosti Strategy Analytics.
Podľa údajov Strategy Analytics tržby z predaja spotrebnej elektroniky sa v minulom roku zvýšili o 7 % na 358,5 miliardy USD (299,17 miliardy eur), pričom spotrebitelia nakupovali produkty určené na prácu, učenie aj zábavu.
V správe sa ďalej píše, že predaj domácich počítačov a tabletov vlani stúpol o 11 % na 396 miliónov kusov, zatiaľ čo tržby sa zvýšili o 17 % na 199 miliárd USD.
Tržby z predaja herných konzol vlani stúpli o 18 % na 11,9 miliardy USD, k čomu prispelo jednak uvedenie nových konzol na trh, a tiež obmedzenie pohybu počas blokád na zastavenie šírenia vírusu.
David Watkins, špecialista na domácu elektroniku a spoločnosti Strategy Analytics v tejto súvislosti skonštatoval, že aj napriek problémom v ekonomike spotrebitelia aj počas pandémie našli peniaze na techniku, ktorá im pomohla zvládnuť zdravotnú krízu.
Trh s elektronikou sa tak vyhol poklesu, prekonal aj počiatočný nedostatok dodávok komponentov a vykázal nakoniec solídny rast.
Niektoré kategórie však zaznamenali mierny pokles, napríklad bezdrôtové reproduktory. Ich predaj sa znížil o 3 %. Aj odbyt televízorov klesol o 2 %, čo je však menej, ako experti odhadovali začiatkom minulého roka 2020.
Autori štúdie poznamenali, že vládne programy finančnej podpory zohrali tiež dôležitú úlohu pri udržiavaní silného trhu s elektronikou a ku koncu roka sa dokonca objavili náznaky, že dodávatelia nedokázali uspokojiť dopyt.
Podľa ďalšieho analytika spoločnosti Strategy Analytics Erica Smitha práca a štúdium na diaľku, z domu, stále poskytujú impulz dopytu po príslušnej elektronike, aj na začiatku roka 2021.
(1 EUR = 1,1983 USD)
Podľa údajov Strategy Analytics tržby z predaja spotrebnej elektroniky sa v minulom roku zvýšili o 7 % na 358,5 miliardy USD (299,17 miliardy eur), pričom spotrebitelia nakupovali produkty určené na prácu, učenie aj zábavu.
V správe sa ďalej píše, že predaj domácich počítačov a tabletov vlani stúpol o 11 % na 396 miliónov kusov, zatiaľ čo tržby sa zvýšili o 17 % na 199 miliárd USD.
Tržby z predaja herných konzol vlani stúpli o 18 % na 11,9 miliardy USD, k čomu prispelo jednak uvedenie nových konzol na trh, a tiež obmedzenie pohybu počas blokád na zastavenie šírenia vírusu.
David Watkins, špecialista na domácu elektroniku a spoločnosti Strategy Analytics v tejto súvislosti skonštatoval, že aj napriek problémom v ekonomike spotrebitelia aj počas pandémie našli peniaze na techniku, ktorá im pomohla zvládnuť zdravotnú krízu.
Trh s elektronikou sa tak vyhol poklesu, prekonal aj počiatočný nedostatok dodávok komponentov a vykázal nakoniec solídny rast.
Niektoré kategórie však zaznamenali mierny pokles, napríklad bezdrôtové reproduktory. Ich predaj sa znížil o 3 %. Aj odbyt televízorov klesol o 2 %, čo je však menej, ako experti odhadovali začiatkom minulého roka 2020.
Autori štúdie poznamenali, že vládne programy finančnej podpory zohrali tiež dôležitú úlohu pri udržiavaní silného trhu s elektronikou a ku koncu roka sa dokonca objavili náznaky, že dodávatelia nedokázali uspokojiť dopyt.
Podľa ďalšieho analytika spoločnosti Strategy Analytics Erica Smitha práca a štúdium na diaľku, z domu, stále poskytujú impulz dopytu po príslušnej elektronike, aj na začiatku roka 2021.
(1 EUR = 1,1983 USD)