Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Ekonomika

Spotrebiteľská dôvera Francúzov stagnovala, zaostala za očakávaniami

Ilustračné foto. Foto: TASR/Michal Svítok

Na druhej strane sa však zhoršili vyhliadky v oblasti nezamestnanosti. Čo sa týka obáv z rastu nezamestnanosti, príslušný čiastkový index vzrástol z aprílovej hodnoty 22 bodov na 27 bodov.

Paríž 29. mája (TASR) - Nálada francúzskych spotrebiteľov sa tento mesiac nemenila a zotrvala na úrovni z apríla. Vývoj spotrebiteľskej dôvery tak zaostal za očakávaniami analytikov, ktorí počítali s miernym zlepšením. Údaje francúzskeho štatistického úradu INSEE zverejnil portál tradingeconomics.

Index spotrebiteľskej dôvery vo Francúzsku dosiahol v máji 90 bodov. To je rovnaká úroveň ako v apríli, na ktorú klesol z marcovej hodnoty 91,02 bodu. Analytici pritom počítali so zlepšením nálady spotrebiteľov a indexom na úrovni 91 bodov.

Najnovšia úroveň spotrebiteľskej dôvery zároveň zotrvala hlboko pod dlhodobým priemerom. Ten predstavuje index na úrovni 100 bodov.

Spotrebitelia sú o niečo menej pesimistickí, čo sa týka ich vyhliadok životnej úrovne a mierne sa zvýšil počet Francúzov, podľa ktorých je momentálne vhodný čas na väčšie nákupy. V prvom prípade čiastkový index dosiahol -46 bodov oproti -48 bodov v apríli a v druhom prípade sa zvýšil na -32 bodov oproti aprílovej hodnote -33 bodov.

Na druhej strane sa však zhoršili vyhliadky v oblasti nezamestnanosti. Čo sa týka obáv z rastu nezamestnanosti, príslušný čiastkový index vzrástol z aprílovej hodnoty 22 bodov na 27 bodov.