Rast zaznamenal aj podindex ochoty nakupovať, aj keď miernejším tempom.
Autor TASR
Berlín 28. septembra (TASR) – Nálada nemeckých spotrebiteľov sa nečakane zlepšila, pričom dosiahla najvyššiu úroveň za 1,5 roka. To signalizuje, že domácnosti pokračujú v podpore zotavovania najväčšej ekonomiky v Európe. Poukázal na to prieskum, ktorého výsledky zverejnil inštitút GfK.
Index spotrebiteľskej dôvery na mesiac október sa podľa inštitútu GfK zvýšil na 0,3 bodu, zatiaľ čo na september predstavoval po revízii -1,1 bodu. Pôvodne bol stanovený na -1,2 bodu. Analytici oslovení agentúrou Reuters pritom počítali s ďalším zhoršením nálad a poklesom indexu na -1,6 bodu.
Zlepšili sa všetky čiastkové indexy, z nich najviac podindex ekonomických očakávaní a podindex príjmových očakávaní. V prvom prípade sa čiastkový index zvýšil zo 40,8 na 48,5 bodu a v druhom z 30,5 na 37,4 bodu.
Rast zaznamenal aj podindex ochoty nakupovať, aj keď miernejším tempom. Dosiahol 13,4 bodu, zatiaľ čo za predchádzajúci mesiac predstavoval 10,3 bodu.
Index spotrebiteľskej dôvery na mesiac október sa podľa inštitútu GfK zvýšil na 0,3 bodu, zatiaľ čo na september predstavoval po revízii -1,1 bodu. Pôvodne bol stanovený na -1,2 bodu. Analytici oslovení agentúrou Reuters pritom počítali s ďalším zhoršením nálad a poklesom indexu na -1,6 bodu.
Zlepšili sa všetky čiastkové indexy, z nich najviac podindex ekonomických očakávaní a podindex príjmových očakávaní. V prvom prípade sa čiastkový index zvýšil zo 40,8 na 48,5 bodu a v druhom z 30,5 na 37,4 bodu.
Rast zaznamenal aj podindex ochoty nakupovať, aj keď miernejším tempom. Dosiahol 13,4 bodu, zatiaľ čo za predchádzajúci mesiac predstavoval 10,3 bodu.