Nálada spotrebiteľov klesla najmä v oblasti očakávaní ich finančnej situácie v nasledujúcich mesiacoch.
Autor TASR
Paríž 26. novembra (TASR) - Spotrebiteľská dôvera vo Francúzsku klesla tento mesiac na najnižšiu úroveň takmer za dva roky. Náladu spotrebiteľov ovplyvňuje neistota spojená s pokračujúcou pandémiou nového koronavírusu, ktorá sa odrazila najmä na hodnotení budúcej finančnej situácie. Informoval o tom vo štvrtok francúzsky štatistický úrad.
Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v novembri 90 bodov oproti 94 bodom v predchádzajúcom mesiaci. Novembrový údaj predstavuje najnižšiu hodnotu indexu od decembra 2018, keď dosiahol 88 bodov. Výsledok je horší aj v porovnaní s odhadmi ekonómov, ktorí počítali s poklesom indexu na 92 bodov.
Nálada spotrebiteľov klesla najmä v oblasti očakávaní ich finančnej situácie v nasledujúcich mesiacoch. Príslušný podindex dosiahol -14 bodov, čo oproti predchádzajúcemu mesiacu znamená pokles o 5 bodov.
Zároveň výrazne klesol podiel domácností, podľa ktorých je vhodný čas na väčšie nákupy. Príslušný podindex sa znížil o osem bodov na -27 bodov. To je najnižšia hodnota tohto podindexu od mája minulého roka.
Súbežne vzrástol podiel domácností, podľa ktorých je vhodný čas na šetrenie. Príslušný čiastkový index dosiahol 35 bodov, čo oproti októbru znamená rast o tri body.
Zhoršili sa aj očakávania spotrebiteľov v súvislosti s vývojom nezamestnanosti. Podindex poukazujúci na očakávaný rast nezamestnanosti v nasledujúcich 12 mesiacoch vzrástol v novembri zo 74 na 78 bodov. To je najvyššia úroveň podindexu od roku 2013.
Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol v novembri 90 bodov oproti 94 bodom v predchádzajúcom mesiaci. Novembrový údaj predstavuje najnižšiu hodnotu indexu od decembra 2018, keď dosiahol 88 bodov. Výsledok je horší aj v porovnaní s odhadmi ekonómov, ktorí počítali s poklesom indexu na 92 bodov.
Nálada spotrebiteľov klesla najmä v oblasti očakávaní ich finančnej situácie v nasledujúcich mesiacoch. Príslušný podindex dosiahol -14 bodov, čo oproti predchádzajúcemu mesiacu znamená pokles o 5 bodov.
Zároveň výrazne klesol podiel domácností, podľa ktorých je vhodný čas na väčšie nákupy. Príslušný podindex sa znížil o osem bodov na -27 bodov. To je najnižšia hodnota tohto podindexu od mája minulého roka.
Súbežne vzrástol podiel domácností, podľa ktorých je vhodný čas na šetrenie. Príslušný čiastkový index dosiahol 35 bodov, čo oproti októbru znamená rast o tri body.
Zhoršili sa aj očakávania spotrebiteľov v súvislosti s vývojom nezamestnanosti. Podindex poukazujúci na očakávaný rast nezamestnanosti v nasledujúcich 12 mesiacoch vzrástol v novembri zo 74 na 78 bodov. To je najvyššia úroveň podindexu od roku 2013.