Z informácií od nespokojných zákazníkov, ktorí sa na SPP obrátili, vyplýva, že väčšina prípadov sa týkala najmä regiónu východného Slovenska.
Autor TASR
Bratislava 28. marca (TASR) - Slovenský plynárenský priemysel (SPP), a. s., v prvom štvrťroku 2012 zaznamenal takmer 6000 prípadov zákazníkov, ktorí sa rozhodli obnoviť zmluvný vzťah s SPP na dodávku plynu, pretože sa konaním predajcov alternatívnych dodávateľov pri podpísaní novej zmluvy cítili oklamaní a zavádzaní.
"Z informácií od nespokojných zákazníkov, ktorí sa na SPP obrátili, vyplýva, že väčšina prípadov sa týkala najmä regiónu východného Slovenska. Z pohľadu tarifnej kategórie využíva vyše 60 % z týchto zákazníkov tarifu D1, u ktorej sa plyn využíva len na varenie," informoval hovorca SPP Peter Bednár.
"Za celý rok 2011 pritom spoločnosť registrovala vyše 7000 takýchto prípadov. SPP preto upozorňuje svojich odberateľov z radov domácností, aby neuzatvárali zmluvu bezprostredne po oslovení podomovými predajcami, ale aby si vyžiadali čas na dôkladné preštudovanie a porovnanie ponuky," spresnil.
V roku 2011 bol jednou z najvýznamnejších zmien na trhu s plynom najmä intenzívny vstup konkurencie do regulovaného segmentu domácností. So vstupom nových hráčov súvisí tiež používanie nekalých predajných praktík. Ide najčastejšie o podomový predaj, pri ktorom sú zákazníci vystavovaní účelovému zavádzaniu a nátlaku s cieľom podpísať zmluvu s alternatívnym dodávateľom ihneď, "medzi dverami". Najčastejšie prípady zavádzania sa týkajú nepravdivých informácií o údajnom spájaní SPP s inou spoločnosťou, zmene spôsobu fakturácie, respektíve vystupovania predajcu iného dodávateľa v mene SPP.
Slovenský plynárenský priemysel, a. s., je nadnárodná energetická spoločnosť, ktorá priamo nadväzuje na viac ako 150-ročnú tradíciu plynárenstva na Slovensku. Akcionármi SPP sú Slovenská republika prostredníctvom Fondu národného majetku SR (51 %) a konzorcium spoločností E.ON Ruhrgas a GDF SUEZ (49 %).
"Z informácií od nespokojných zákazníkov, ktorí sa na SPP obrátili, vyplýva, že väčšina prípadov sa týkala najmä regiónu východného Slovenska. Z pohľadu tarifnej kategórie využíva vyše 60 % z týchto zákazníkov tarifu D1, u ktorej sa plyn využíva len na varenie," informoval hovorca SPP Peter Bednár.
"Za celý rok 2011 pritom spoločnosť registrovala vyše 7000 takýchto prípadov. SPP preto upozorňuje svojich odberateľov z radov domácností, aby neuzatvárali zmluvu bezprostredne po oslovení podomovými predajcami, ale aby si vyžiadali čas na dôkladné preštudovanie a porovnanie ponuky," spresnil.
V roku 2011 bol jednou z najvýznamnejších zmien na trhu s plynom najmä intenzívny vstup konkurencie do regulovaného segmentu domácností. So vstupom nových hráčov súvisí tiež používanie nekalých predajných praktík. Ide najčastejšie o podomový predaj, pri ktorom sú zákazníci vystavovaní účelovému zavádzaniu a nátlaku s cieľom podpísať zmluvu s alternatívnym dodávateľom ihneď, "medzi dverami". Najčastejšie prípady zavádzania sa týkajú nepravdivých informácií o údajnom spájaní SPP s inou spoločnosťou, zmene spôsobu fakturácie, respektíve vystupovania predajcu iného dodávateľa v mene SPP.
Slovenský plynárenský priemysel, a. s., je nadnárodná energetická spoločnosť, ktorá priamo nadväzuje na viac ako 150-ročnú tradíciu plynárenstva na Slovensku. Akcionármi SPP sú Slovenská republika prostredníctvom Fondu národného majetku SR (51 %) a konzorcium spoločností E.ON Ruhrgas a GDF SUEZ (49 %).