Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 18. november 2024Meniny má Eugen
< sekcia Ekonomika

Správa ciest košického kraja zníži počet zamestnancov o 29

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Lukáš Grinaj

Podľa predsedu KSK Rastislava Trnku bol operatívny lízing spôsobom, ako bez úveru a zvýšeného dlhu zabezpečiť potrebné mechanizmy na údržbu ciest, keďže kraj na ich nákup nemal financie.

Košice 4. októbra (TASR) - V Správe ciest Košického samosprávneho kraja (SC KSK) dochádza k zmene organizačnej štruktúry, pričom v prvej fáze sa počet zamestnancov zníži o 29. Súvisí to s modernizáciou techniky, obnovou vozového parku a zvýšením produktivity práce v krajskej správe ciest. Informovala o tom hovorkyňa KSK Anna Terezková.

"Správa ciest KSK pristúpila k zmene organizačnej štruktúry z dôvodu zvýšenia efektívnosti a hospodárnosti svojich činností. V reakcii na opatrenia v oblasti modernizácie techniky, aktuálnej aj budúcej potreby množstva a charakteru práce, boli upravené počty pracovných pozícií, resp. niektoré miesta boli kumulované," uviedla.

SC KSK má už väčšinu zazmluvneného nového strojového parku k dispozícii, v dôsledku čoho podľa nej ročne ušetrí až 600.000 eur. "Za obdobie celého nájmu, teda za osem rokov, to predstavuje úsporu vo výške 4,8 milióna eur. Pri manažérskom rozhodovaní boli aj v tomto prípade zohľadnené všetky okolnosti o účelnosti a transparentnosti s cieľom dosiahnuť vysokú mieru produktivity práce," skonštatovala hovorkyňa.

Z uvedeného počtu 29 zamestnancov sú podľa nej 45 percent pozície technicko-hospodárskych pracovníkov a 55 percent robotnícke pozície. "Ukončenie pracovného pomeru bude realizované formou dohôd o ukončení pracovného pomeru alebo výpoveďami," dodala Terezková. Pracovné pomery budú ukončené k 31. decembru 2023, resp. 31. januáru 2024.

Osemročný prenájom techniky za 29,8 milióna eur pre SC KSK sa týka 73 kusov techniky, medzi nimi je 27 nákladných vozidiel s rôznymi nadstavbami, 29 traktorov s príslušenstvom, desať teleskopických nakladačov, dve kolesové rýpadlá či kráčajúci bager. Niektorí krajskí poslanci kritizovali prenájom ako nevýhodný. Podľa predsedu KSK Rastislava Trnku bol operatívny lízing spôsobom, ako bez úveru a zvýšeného dlhu zabezpečiť potrebné mechanizmy na údržbu ciest, keďže kraj na ich nákup nemal financie.