Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

Spustili aktualizovanú a prehľadnejšiu verziu webu korona.gov.sk

Ilustračná snímka. Foto: TASR - Michal Svítok

Stránku plánujú preložiť do anglického jazyka a jazykov národnostných menším.

Bratislava 21. apríla (TASR) – Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu (ÚPVII) v spolupráci s Národnou agentúrou pre sieťové a elektronické služby (NASES), permanentným krízovým štábom a dobrovoľníkmi z IT komunity slovensko.help spustil aktualizovanú a prehľadnejšiu beta verziu webovej stránky korona.gov.sk. Médiá o tom informoval úrad v utorok. Na stránke naďalej intenzívne pracujú.

Korona.gov.sk je centrálnym webom pre získavanie informácií o koronavíruse, ktorý zrozumiteľným spôsobom informuje o opatreniach a pomoci vlády pre občanov a podnikateľov. Spolupracovali na nej štát a dobrovoľníci zo sveta IT. Prevádzkuje ju ÚPVII, technickým správcom je NASES a redakčný tím tvoria odborníci z oddelenia behaviorálnych inovácií ÚPVII, redakcie slovensko.sk a IT komunity.

"Som veľmi rada, že sa nám podarilo v spolupráci s Jánom Bučkuliakom z Permanentného krízového štábu, pracovníkmi nášho úradu, NASES a dobrovoľníkmi zo slovensko.help položiť základy ukážkového webu podľa všetkých štandardov," uviedla vicepremiérka pre investície a informatizáciu Veronika Remišová (Za ľudí). Ako dodala, bude presadzovať, aby dizajn manuál používali všetky štátne inštitúcie. "Momentálne takmer každý štátny web vyzerá inak, čo spôsobuje zbytočné predražovanie webov a komunikácia občana so štátom nie je jednotná," doplnila Remišová.

Ako ďalej uviedol úrad, stránku plánujú preložiť do anglického jazyka a jazykov národnostných menším. "Nový web budeme ďalej rozvíjať s dôrazom na prehľadnosť a zrozumiteľnosť ako príklad toho, akoby mal štát komunikovať s prihliadnutím na nevidiacich ľudí, ľudí rôzneho veku a obmedzenia," doplnila Remišová.

Podľa úradu je táto webstránka pilotným projektom, ako by štátne služby mali vyzerať, aby boli informačne presné, prehľadné a zároveň zrozumiteľné pre širokú verejnosť.