Na prvých priečkach záujmu ľudí pri online nákupoch sú knihy či oblečenie a obuv.
Autor TASR
Bratislava 22. februára (TASR) – Správanie slovenských spotrebiteľov pri nákupoch cez internet sa za posledné roky veľmi nemení. S pribúdajúcimi skúsenosťami sú však čoraz lepšie informovaní o podmienkach a možnostiach online nakupovania. "Prejavuje sa to najmä pri vianočných nákupoch, keď vedia presnejšie odhadnúť čas potrebný na objednanie a doručenie tovaru," opísal pre TASR výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozef Dvorský.
Predávaný sortiment v elektronických obchodoch sa podľa jeho slov stále rozširuje. "Ale najčastejšie nakupované tovary zostávajú dlhodobo rovnaké," dodal Dvorský. Napríklad na prvých priečkach záujmu ľudí pri online nákupoch sú knihy či oblečenie a obuv. Nasledujú mobily, počítače a notebooky. Naopak, najnižší záujem majú ľudia pri nákupoch cez internet o rôzne finančné produkty či nábytok.
Nákupné zvyklosti sú však rôzne u mužov a žien. Ženy si vyberajú na internete podľa SAEC najmä oblečenie a obuv, potom knihy a rôzne produkty pre zdravie a krásu. V prípade mužov zase jednoznačne vedú knihy, počítače a mobily. O niečo častejšie pritom nakupujú na internete muži ako ženy. "Pokiaľ sa na frekvenciu nákupov pozrieme z pohľadu vekových skupín, najaktívnejšou je tá od 25 až do 34 rokov," priblížil Dvorský.
Zároveň podľa neho platí priama úmera, že čím vyšší príjem majú ľudia, tým vyššia frekvencia nákupov na internete je u nich badateľná. Súčasne na internete nakupujú najviac spotrebitelia z veľkých miest. Ľudia z vidieka sú však v tomto spôsobe nákupov aktívnejší ako spotrebitelia z malých miest.
Predávaný sortiment v elektronických obchodoch sa podľa jeho slov stále rozširuje. "Ale najčastejšie nakupované tovary zostávajú dlhodobo rovnaké," dodal Dvorský. Napríklad na prvých priečkach záujmu ľudí pri online nákupoch sú knihy či oblečenie a obuv. Nasledujú mobily, počítače a notebooky. Naopak, najnižší záujem majú ľudia pri nákupoch cez internet o rôzne finančné produkty či nábytok.
Nákupné zvyklosti sú však rôzne u mužov a žien. Ženy si vyberajú na internete podľa SAEC najmä oblečenie a obuv, potom knihy a rôzne produkty pre zdravie a krásu. V prípade mužov zase jednoznačne vedú knihy, počítače a mobily. O niečo častejšie pritom nakupujú na internete muži ako ženy. "Pokiaľ sa na frekvenciu nákupov pozrieme z pohľadu vekových skupín, najaktívnejšou je tá od 25 až do 34 rokov," priblížil Dvorský.
Zároveň podľa neho platí priama úmera, že čím vyšší príjem majú ľudia, tým vyššia frekvencia nákupov na internete je u nich badateľná. Súčasne na internete nakupujú najviac spotrebitelia z veľkých miest. Ľudia z vidieka sú však v tomto spôsobe nákupov aktívnejší ako spotrebitelia z malých miest.