Z eurofondov sú v aktuálnom programovom období realizované viaceré významné projekty na diaľniciach D1 a D3.
Autor TASR
Bratislava 6. augusta (OTS) – Viac ako miliardu eur môže Slovensko získať na budovanie nových diaľnic z prostriedkov Európskej únie (EÚ), a to v rámci Operačného programu Doprava (OPD) cez prioritnú os 2 – Cestná infraštruktúra. Z eurofondov sú v aktuálnom programovom období realizované viaceré významné projekty na diaľniciach D1 a D3.
Diaľnica D1 tvorí jeden zo základných cestných ťahov na Slovensku. Už v roku 2010 bol s príspevkom z európskych zdrojov vybudovaný úsek Sverepec – Vrtižer, ktorý tvorí významnú časť dopravného prepojenia zo západu na východ Slovenska. Cesta medzi Bratislavou a Žilinou sa vďaka dobudovaniu tohto skoro desaťkilometrového diaľničného úseku skrátila približne o polhodinu.
V roku 2011 sa začala stavba troch úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Najprv odštartovala výstavba prvého úseku diaľnice Jánovce – Jablonov neďaleko Levoče, následne sa začali stavať aj úseky Dubná Skala – Turany a Fričovce – Svinia. V minulom roku sa začala výstavba druhého úseku D1 Jánovce – Jablonov.
V tomto roku je plánovaný začiatok výstavby ďalších troch úsekov diaľnice D1, ktoré budú financované cez OPD: Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala a úsek Hubová – Ivachnová. Potom bude na trase z Bratislavy do Prešova chýbať už iba jeden úsek Turany – Hubová. Tento projekt by sa mal financovať až z nového finančného rámca Európskej únie po roku 2014.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Diaľnica D1 tvorí jeden zo základných cestných ťahov na Slovensku. Už v roku 2010 bol s príspevkom z európskych zdrojov vybudovaný úsek Sverepec – Vrtižer, ktorý tvorí významnú časť dopravného prepojenia zo západu na východ Slovenska. Cesta medzi Bratislavou a Žilinou sa vďaka dobudovaniu tohto skoro desaťkilometrového diaľničného úseku skrátila približne o polhodinu.
V roku 2011 sa začala stavba troch úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Najprv odštartovala výstavba prvého úseku diaľnice Jánovce – Jablonov neďaleko Levoče, následne sa začali stavať aj úseky Dubná Skala – Turany a Fričovce – Svinia. V minulom roku sa začala výstavba druhého úseku D1 Jánovce – Jablonov.
V tomto roku je plánovaný začiatok výstavby ďalších troch úsekov diaľnice D1, ktoré budú financované cez OPD: Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala a úsek Hubová – Ivachnová. Potom bude na trase z Bratislavy do Prešova chýbať už iba jeden úsek Turany – Hubová. Tento projekt by sa mal financovať až z nového finančného rámca Európskej únie po roku 2014.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD: PO1 - Železničná infraštruktúra PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T) PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy) PO6 - Železničná verejná osobná doprava PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.