Dodal že poruchová linka 0800 159 000 je v prevádzke nonstop a elektrikári budú pripravení riešiť krízové situácie kedykoľvek.
Autor TASR
Žilina 20. decembra (TASR) – Stredoslovenská distribučná (SSD), a. s., Žilina neplánuje od 20. decembra do 6. januára žiadne odstávky elektriny. Všetky plánované práce a s nimi súvisiace obmedzenia budú pokračovať až od pondelka 7. januára 2019. TASR o tom informoval hovorca spoločnosti Miroslav Gejdoš.
To však podľa neho neznamená, že by v tomto období nemohli zostať domácnosti bez elektrickej energie. "Treba rozlišovať poruchu od plánovanej odstávky. Porucha vznikne napríklad vtedy, keď silný vietor zvalí strom na vodiče a pretrhne ich, alebo ak dôjde ku skratu. Ide o náhly výpadok, ktorý sa nedá predpovedať. Plánovaná odstávka je nevyhnutná pri údržbe alebo rekonštrukcii elektrických vedení. Vieme ju presne načasovať a všetkých na ňu včas upozorniť," objasnil riaditeľ divízie prevádzky a údržby energetických zariadení SSD Radomír Rajčáni.
Dodal že poruchová linka 0800 159 000 je v prevádzke nonstop a elektrikári budú pripravení riešiť krízové situácie kedykoľvek. "Distribútor chce týmto opatrením vyjsť v ústrety obyvateľom stredného Slovenska počas nadchádzajúcich sviatkov, aby ich mohli prežiť v pohodlí. V súčasnej dobe ho všetkým zabezpečuje práve elektrina," podotkol hovorca SSD.
"Údržba distribučných zariadení je nevyhnutná, aby boli bezpečné a spoľahlivé. Niekedy sa to nezaobíde bez odstávky. Naša spoločnosť spravuje 35.000 kilometrov vedení. Ak ich chceme udržiavať v potrebnej kondícii, práce musíme plánovať na celý rok. Aj na mesiace, keď sa vykuruje, ale aj na horúce týždne, keď sa spoliehame na klimatizáciu a mrazničky," argumentoval Rajčáni.
Hovorca distribútora vysvetlil, že z praktického hľadiska je pre odberateľov jednoduchšie pripraviť sa na niekoľkohodinovú odstávku elektriny, o ktorej sa dozvedia s dostatočným predstihom, ako by mali zostať bez prúdu nečakane pri nejakej poruche. "Tá vie zaskočiť domácnosť či firmu aj na dlhší čas, pričom jej dôvodom by mohla byť práve zanedbaná údržba," uzavrel Gejdoš.
To však podľa neho neznamená, že by v tomto období nemohli zostať domácnosti bez elektrickej energie. "Treba rozlišovať poruchu od plánovanej odstávky. Porucha vznikne napríklad vtedy, keď silný vietor zvalí strom na vodiče a pretrhne ich, alebo ak dôjde ku skratu. Ide o náhly výpadok, ktorý sa nedá predpovedať. Plánovaná odstávka je nevyhnutná pri údržbe alebo rekonštrukcii elektrických vedení. Vieme ju presne načasovať a všetkých na ňu včas upozorniť," objasnil riaditeľ divízie prevádzky a údržby energetických zariadení SSD Radomír Rajčáni.
Dodal že poruchová linka 0800 159 000 je v prevádzke nonstop a elektrikári budú pripravení riešiť krízové situácie kedykoľvek. "Distribútor chce týmto opatrením vyjsť v ústrety obyvateľom stredného Slovenska počas nadchádzajúcich sviatkov, aby ich mohli prežiť v pohodlí. V súčasnej dobe ho všetkým zabezpečuje práve elektrina," podotkol hovorca SSD.
"Údržba distribučných zariadení je nevyhnutná, aby boli bezpečné a spoľahlivé. Niekedy sa to nezaobíde bez odstávky. Naša spoločnosť spravuje 35.000 kilometrov vedení. Ak ich chceme udržiavať v potrebnej kondícii, práce musíme plánovať na celý rok. Aj na mesiace, keď sa vykuruje, ale aj na horúce týždne, keď sa spoliehame na klimatizáciu a mrazničky," argumentoval Rajčáni.
Hovorca distribútora vysvetlil, že z praktického hľadiska je pre odberateľov jednoduchšie pripraviť sa na niekoľkohodinovú odstávku elektriny, o ktorej sa dozvedia s dostatočným predstihom, ako by mali zostať bez prúdu nečakane pri nejakej poruche. "Tá vie zaskočiť domácnosť či firmu aj na dlhší čas, pričom jej dôvodom by mohla byť práve zanedbaná údržba," uzavrel Gejdoš.