Trump v uplynulých mesiacoch hrozil, že zavedie clá na dovoz áut z EÚ a Japonska. Ako dôvod uvádzal údajné ohrozenie národnej bezpečnosti.
Autor TASR
Brusel 21. novembra (TASR) - Nebezpečenstvo, že USA zavedú clá na dovoz áut z Európskej únie (EÚ), ešte stále nie je zažehnané, uviedla komisárka EÚ pre obchod Cecilia Malmströmová.
"Táto hrozba nezmizla a my si to uvedomujeme," povedala Malmströmová po stretnutí s ministrami obchodu členských štátov EÚ v Bruseli. Dobrou správou však podľa nej je, že americký prezident Donald Trump ešte takéto clá neuvalil.
Trump v uplynulých mesiacoch hrozil, že zavedie clá na dovoz áut z EÚ a Japonska. Ako dôvod uvádzal údajné ohrozenie národnej bezpečnosti. V máji Washington odložil uvalenie týchto ciel o 6 mesiacov. Trump mal potom do 13. novembra rozhodnúť o tom, či ich zavedie alebo nie.
V uplynulom roku Trumpova administratíva už zaviedla clá na dovoz ocele a hliníka z USA. EÚ zareagovala odvetnými clami na tovary z USA približne v rovnakom objeme. Washington okrem toho v polovici októbra uvalil dodatočné clá na ďalšie produkty z EÚ, ako sú parmezán, olivový olej, maslo, ale aj lietadlá. Dôvodom bolo rozhodnutie Svetovej obchodnej organizácie (WTO) týkajúce sa neoprávanej podpory pre európsky koncern Airbus.
"Táto hrozba nezmizla a my si to uvedomujeme," povedala Malmströmová po stretnutí s ministrami obchodu členských štátov EÚ v Bruseli. Dobrou správou však podľa nej je, že americký prezident Donald Trump ešte takéto clá neuvalil.
Trump v uplynulých mesiacoch hrozil, že zavedie clá na dovoz áut z EÚ a Japonska. Ako dôvod uvádzal údajné ohrozenie národnej bezpečnosti. V máji Washington odložil uvalenie týchto ciel o 6 mesiacov. Trump mal potom do 13. novembra rozhodnúť o tom, či ich zavedie alebo nie.
V uplynulom roku Trumpova administratíva už zaviedla clá na dovoz ocele a hliníka z USA. EÚ zareagovala odvetnými clami na tovary z USA približne v rovnakom objeme. Washington okrem toho v polovici októbra uvalil dodatočné clá na ďalšie produkty z EÚ, ako sú parmezán, olivový olej, maslo, ale aj lietadlá. Dôvodom bolo rozhodnutie Svetovej obchodnej organizácie (WTO) týkajúce sa neoprávanej podpory pre európsky koncern Airbus.