Komora zdôraznila, že dodávateľ stavby by mal mať pred prihlásením sa do obstarávania aspoň dva roky najmenej 40 až 50 % vlastnej pracovnej a technickej výrobnej kapacity.
Autor TASR
Bratislava 3. decembra (TASR) - Je nevyhnutné principiálne zmeniť systém verejného obstarávania a uskutočňovania stavebných diel. Uvádza to v stanovisku SKSR Stavebná komora Slovenskej republiky k situácii a problémom s výstavbou tunela Višňové, ktoré v pondelok poskytla médiám.
Komora zdôraznila, že dodávateľ stavby by mal mať pred prihlásením sa do obstarávania aspoň dva roky najmenej 40 až 50 % vlastnej pracovnej a technickej výrobnej kapacity, ktorá je zameraná na predmet obstarávania a nielen zvučné mená dočasných špecialistov.
Pred zámerom a vyhlásením obstarania stavby považuje za nevyhnutné nepoužívať projekty pre stavebné povolenie, ktoré stavebný zákon vôbec nepozná. „Aj tento posledný prípad tunela Višňové ukazuje na dlhodobé porušovanie stavebného zákona mnohými projektantmi, stavebnými firmami a úradníkmi v celej škále prípravy a uskutočňovania stavieb,“ konštatuje SKSR Stavebná komora Slovenskej republiky.
Dlhotrvajúci stav na výstavbe tunela ukazuje znovu podľa stavebnej komory na nemohúcnosť a slabé legislatívne postavenie slovenských stavebných investorov a na problematický celý obstarávací a realizačný proces výstavby.
Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) už na jeseň pri razení tunela upozorňoval na meškanie tohto úseku diaľnice D1 a na problémy, ktoré zhotoviteľ nedokázal adekvátne vysvetliť.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) koncom novembra uviedla, že je znepokojená postupom zhotoviteľa, pokiaľ ide o prepúšťanie zamestnancov. Diaľničiari robia všetko pre to, aby stavbári minimalizovali meškanie a úsek ukončili do konca roka 2020. NDS uplatnila všetky zmluvné sankcie voči zhotoviteľovi. Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala buduje konzorcium firiem, a to talianskej spoločnosti Salini Impregilo a slovenskej firmy Dúha.
Komora zdôraznila, že dodávateľ stavby by mal mať pred prihlásením sa do obstarávania aspoň dva roky najmenej 40 až 50 % vlastnej pracovnej a technickej výrobnej kapacity, ktorá je zameraná na predmet obstarávania a nielen zvučné mená dočasných špecialistov.
Pred zámerom a vyhlásením obstarania stavby považuje za nevyhnutné nepoužívať projekty pre stavebné povolenie, ktoré stavebný zákon vôbec nepozná. „Aj tento posledný prípad tunela Višňové ukazuje na dlhodobé porušovanie stavebného zákona mnohými projektantmi, stavebnými firmami a úradníkmi v celej škále prípravy a uskutočňovania stavieb,“ konštatuje SKSR Stavebná komora Slovenskej republiky.
Dlhotrvajúci stav na výstavbe tunela ukazuje znovu podľa stavebnej komory na nemohúcnosť a slabé legislatívne postavenie slovenských stavebných investorov a na problematický celý obstarávací a realizačný proces výstavby.
Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) už na jeseň pri razení tunela upozorňoval na meškanie tohto úseku diaľnice D1 a na problémy, ktoré zhotoviteľ nedokázal adekvátne vysvetliť.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) koncom novembra uviedla, že je znepokojená postupom zhotoviteľa, pokiaľ ide o prepúšťanie zamestnancov. Diaľničiari robia všetko pre to, aby stavbári minimalizovali meškanie a úsek ukončili do konca roka 2020. NDS uplatnila všetky zmluvné sankcie voči zhotoviteľovi. Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala buduje konzorcium firiem, a to talianskej spoločnosti Salini Impregilo a slovenskej firmy Dúha.