Na Slovensku je v súkromnom vlastníctve podľa štatistík 90,5 % bytov. V prípade 3 % nehnuteľností ide o nájomné byty vo verejnom sektore.
Autor TASR
Bratislava 28. decembra (TASR) – Nedostatočne rozvinutý sektor nájomného bývania objektívne zhoršuje mobilitu pracovnej sily. Pre TASR to uviedol mediálny zástupca Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) Peter Steigauf s tým, že Slovensko zaostáva v štatistikách za vyspelými krajinami Európskej únie.
"Potrebujeme preto výrazne zdynamizovať výstavbu nájomných bytov. Hovoríme predovšetkým o bývaní, ktoré by pomohlo stabilizovať pracovné sily pre priemysel," konštatoval Steigauf. Na Slovensku je v súkromnom vlastníctve podľa štatistík 90,5 % bytov. V prípade 3 % nehnuteľností ide o nájomné byty vo verejnom sektore, dodal. Jediným reálnym riešením situácie je podľa ZSPS spoluúčasť súkromného kapitálu, a to bánk, súkromných investorov, neziskových a správcovských organizácií i ďalších subjektov.
V súvislosti s inžinierskymi stavbami Steigauf povedal, že naďalej chýba záväzný plán výstavby veľkých infraštruktúrnych projektov, ako sú diaľnice, rýchlostné cesty či železnice. "S nástupom každej novej vlády či ministra dochádza k zmene priorít projektov. Stavebné firmy tak nedokážu plánovať a optimalizovať kapacity vopred a táto situácia sa negatívne podpisuje na celkovom vývoji stavebného trhu, čo platilo aj v roku 2017," konštatoval na záver.
"Potrebujeme preto výrazne zdynamizovať výstavbu nájomných bytov. Hovoríme predovšetkým o bývaní, ktoré by pomohlo stabilizovať pracovné sily pre priemysel," konštatoval Steigauf. Na Slovensku je v súkromnom vlastníctve podľa štatistík 90,5 % bytov. V prípade 3 % nehnuteľností ide o nájomné byty vo verejnom sektore, dodal. Jediným reálnym riešením situácie je podľa ZSPS spoluúčasť súkromného kapitálu, a to bánk, súkromných investorov, neziskových a správcovských organizácií i ďalších subjektov.
V súvislosti s inžinierskymi stavbami Steigauf povedal, že naďalej chýba záväzný plán výstavby veľkých infraštruktúrnych projektov, ako sú diaľnice, rýchlostné cesty či železnice. "S nástupom každej novej vlády či ministra dochádza k zmene priorít projektov. Stavebné firmy tak nedokážu plánovať a optimalizovať kapacity vopred a táto situácia sa negatívne podpisuje na celkovom vývoji stavebného trhu, čo platilo aj v roku 2017," konštatoval na záver.