Obe spoločnosti oznámili predbežnú dohodu o dodávke batériových článkov a modulov pre výrobu elektromobilov v Európe.
Autor TASR
Miláno 21. novembra (TASR) - Automobilová skupina Stellantis plánuje vybudovať v Európe závod na výrobu batérií pre elektrické vozidlá s čínskou spoločnosťou CATL. Bude to už jej štvrtý závod na kontinente, keďže sa snaží vyrábať lacnejšie batérie a dostupnejšie elektrické vozidlá. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Obe spoločnosti oznámili predbežnú dohodu o dodávke batériových článkov a modulov pre výrobu elektromobilov v Európe. Zvažujú tiež založenie spoločného podniku s rovnakými podielmi (50 ku 50) v regióne.
Maxime Picat, vedúci nákupu a dodávok skupiny Stellantis, uviedol, že plán spoločného podniku s CATL predpokladá vybudovanie novej gigafabriky v Európe na výrobu batérií, ktoré využívajú fosforečnan lítno-železitý (LFP). Výroba takýchto batérií je lacnejšia, ale sú menej výkonné v porovnaní s nikel-mangán-kobaltovými (NMC) batériami a ďalšou v súčasnosti bežnou technológiou.
Prebiehajú tiež diskusie s CATL o plánoch na spoločný podnik. Na ich dokončenie je potrebných ešte niekoľko mesiacov, povedal Picat. Odmietol poskytnúť podrobnosti o možnom umiestnení nového závodu na batérie.
Európski výrobcovia áut a vlády nalievajú miliardy eur do budovania závodov na výrobu batérií na domácom trhu, aby znížili závislosť od dodávok z Ázie. Čínski výrobcovia batérií ako CATL zároveň v rámci expanzie stavajú v Európe závody pre európske elektromobily.
Podľa Picata dohody s CATL doplnia stratégiu skupiny v rámci elektrifikácie. Batérie LFP pritom automobilke pomôžu znížiť výrobné náklady v Európe pri zachovaní produkcie batérií NMC pre drahšie autá. Pripomenul, že cenová dostupnosť je potrebná v mnohých segmentoch, či už ide o osobné vozidlá alebo úžitkové vozidlá.
Stellantis, vlastník značiek vrátane Jeep, Peugeot, Fiat či Alfa Romeo, buduje V Európe tri gigatovárne: vo Francúzsku, Nemecku a Taliansku prostredníctvom spoločného podniku s Mercedesom a TotalEnergies, ktorý sa špecializuje na batérie NMC.
"Cenová dostupnosť je kľúčom a v tom je LFP dnes najlepšou technológiou, ktorú môžete nájsť na trhu v rámci kompromisu medzi autonómiou a nákladmi," dodal Picat.
Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ CATL Robin Zeng dodal, že partnerstvo "bude rozhodujúcim krokom na ceste oboch strán k cieľom uhlíkovej neutrality".
Podľa utorkovej dohody bude CATL spočiatku dodávať LFP batérie automobilovej skupine pre elektromobily v segmentoch osobných automobilov, crossoverov a malých a stredných SUV.
Stellantis od svojho vzniku začiatkom roku 2021 zlúčením Fiat Chrysler Automobiles a výrobcu Peugeotu, skupiny PSA, uzavrel niekoľko zmlúv o dodávke materiálov potrebných na globálnu výrobu elektrických vozidiel.
Obe spoločnosti oznámili predbežnú dohodu o dodávke batériových článkov a modulov pre výrobu elektromobilov v Európe. Zvažujú tiež založenie spoločného podniku s rovnakými podielmi (50 ku 50) v regióne.
Maxime Picat, vedúci nákupu a dodávok skupiny Stellantis, uviedol, že plán spoločného podniku s CATL predpokladá vybudovanie novej gigafabriky v Európe na výrobu batérií, ktoré využívajú fosforečnan lítno-železitý (LFP). Výroba takýchto batérií je lacnejšia, ale sú menej výkonné v porovnaní s nikel-mangán-kobaltovými (NMC) batériami a ďalšou v súčasnosti bežnou technológiou.
Prebiehajú tiež diskusie s CATL o plánoch na spoločný podnik. Na ich dokončenie je potrebných ešte niekoľko mesiacov, povedal Picat. Odmietol poskytnúť podrobnosti o možnom umiestnení nového závodu na batérie.
Európski výrobcovia áut a vlády nalievajú miliardy eur do budovania závodov na výrobu batérií na domácom trhu, aby znížili závislosť od dodávok z Ázie. Čínski výrobcovia batérií ako CATL zároveň v rámci expanzie stavajú v Európe závody pre európske elektromobily.
Podľa Picata dohody s CATL doplnia stratégiu skupiny v rámci elektrifikácie. Batérie LFP pritom automobilke pomôžu znížiť výrobné náklady v Európe pri zachovaní produkcie batérií NMC pre drahšie autá. Pripomenul, že cenová dostupnosť je potrebná v mnohých segmentoch, či už ide o osobné vozidlá alebo úžitkové vozidlá.
Stellantis, vlastník značiek vrátane Jeep, Peugeot, Fiat či Alfa Romeo, buduje V Európe tri gigatovárne: vo Francúzsku, Nemecku a Taliansku prostredníctvom spoločného podniku s Mercedesom a TotalEnergies, ktorý sa špecializuje na batérie NMC.
"Cenová dostupnosť je kľúčom a v tom je LFP dnes najlepšou technológiou, ktorú môžete nájsť na trhu v rámci kompromisu medzi autonómiou a nákladmi," dodal Picat.
Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ CATL Robin Zeng dodal, že partnerstvo "bude rozhodujúcim krokom na ceste oboch strán k cieľom uhlíkovej neutrality".
Podľa utorkovej dohody bude CATL spočiatku dodávať LFP batérie automobilovej skupine pre elektromobily v segmentoch osobných automobilov, crossoverov a malých a stredných SUV.
Stellantis od svojho vzniku začiatkom roku 2021 zlúčením Fiat Chrysler Automobiles a výrobcu Peugeotu, skupiny PSA, uzavrel niekoľko zmlúv o dodávke materiálov potrebných na globálnu výrobu elektrických vozidiel.