V júni skupina oznámila, že predaj jej elektrických vozidiel bol od začiatku roka 2024 stabilný, a to aj napriek miernemu globálnemu dopytu.
Autor TASR
Paríž 9. júla (TASR) - Nadnárodná automobilová skupina Stellantis v utorok oznámila, že do roku 2026 rozšíri svoj rad cenovo dostupných hybridných vozidiel v Európe na 36 modelov. Cieľom je uspokojiť rastúci dopyt po tomto type motora, ktorý je alternatívou k autám s benzínovým pohonom aj k elektrickým vozidlám. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Skupina, ktorá vznikla v roku 2021 spojením francúzskej automobilky PSA Peugeot Citroën a taliansko-amerického výrobcu Fiat a Chrysler, vo vyhlásení uviedla, že deväť z jej 14 značiek vrátane Fiat, Peugeot, Jeep a Alfa Romeo tento rok ponúkne 30 hybridných modelov. V priebehu nasledujúcich dvoch rokov pridá ďalších šesť hybridov.
Spoločnosť Stellantis pritom neinformovala, koľko hybridných modelov už predáva. Uviedla len, že reaguje na rýchly nárast objednávok na hybridy v Európe. Dodala, že predaj tohto typu jej vozidiel na kontinente vzrástol za prvých šesť mesiacov roka o 41 %.
V júni skupina oznámila, že predaj jej elektrických vozidiel bol od začiatku roka 2024 stabilný, a to aj napriek miernemu globálnemu dopytu.
Spoločnosť Stellantis spresnila, že sa zameriava na predaj tzv. "mild hybridných" vozidiel, teda vozidiel, ktoré sa nenabíjajú zo zástrčky. Používajú pritom 48-voltovú nízkonapäťovú batériu, dvojspojkovú robotickú prevodovku a zosilnený systém rekuperácie brzdnej energie.
"Keď porovnáte tento systém s vysokonapäťovým hybridom, má veľmi podobnú produkciu oxidu uhličitého (CO2) pri nižších nákladoch pre zákazníka," povedal Christian Müller, senior viceprezident pre pohonné systémy Stellantisu s odkazom na emisie CO2. "Náš systém je rovnako dobrý ako ostatné, ale má o niečo lepšiu cenu," dodal.
Cenovo dostupná hybridná technológia Stellantisu umožňuje dojazd jeden kilometer v čisto elektrickom režime v porovnaní s približne 80 kilometrami v prípade koncernovej plug-in hybridnej technológie.
Skupina, ktorá vznikla v roku 2021 spojením francúzskej automobilky PSA Peugeot Citroën a taliansko-amerického výrobcu Fiat a Chrysler, vo vyhlásení uviedla, že deväť z jej 14 značiek vrátane Fiat, Peugeot, Jeep a Alfa Romeo tento rok ponúkne 30 hybridných modelov. V priebehu nasledujúcich dvoch rokov pridá ďalších šesť hybridov.
Spoločnosť Stellantis pritom neinformovala, koľko hybridných modelov už predáva. Uviedla len, že reaguje na rýchly nárast objednávok na hybridy v Európe. Dodala, že predaj tohto typu jej vozidiel na kontinente vzrástol za prvých šesť mesiacov roka o 41 %.
V júni skupina oznámila, že predaj jej elektrických vozidiel bol od začiatku roka 2024 stabilný, a to aj napriek miernemu globálnemu dopytu.
Spoločnosť Stellantis spresnila, že sa zameriava na predaj tzv. "mild hybridných" vozidiel, teda vozidiel, ktoré sa nenabíjajú zo zástrčky. Používajú pritom 48-voltovú nízkonapäťovú batériu, dvojspojkovú robotickú prevodovku a zosilnený systém rekuperácie brzdnej energie.
"Keď porovnáte tento systém s vysokonapäťovým hybridom, má veľmi podobnú produkciu oxidu uhličitého (CO2) pri nižších nákladoch pre zákazníka," povedal Christian Müller, senior viceprezident pre pohonné systémy Stellantisu s odkazom na emisie CO2. "Náš systém je rovnako dobrý ako ostatné, ale má o niečo lepšiu cenu," dodal.
Cenovo dostupná hybridná technológia Stellantisu umožňuje dojazd jeden kilometer v čisto elektrickom režime v porovnaní s približne 80 kilometrami v prípade koncernovej plug-in hybridnej technológie.