Voči podvodníkom, ktorí často podliehajú inej jurisdikcii v rámci EÚ, sú obzvlášť zraniteľné malé podniky. Presadzovanie práva je v takýchto prípadoch ťažké.
Autor TASR
Brusel 27. novembra (TASR) – Európska komisia (EK) dnes predstavila rad opatrení na riešenie otázky marketingových podvodov. Cieľom je lepšie chrániť podniky, živnostníkov a mimovládne organizácie v celej Európe pred nečestnými obchodníkmi, ktorí nedodržiavajú pravidlá a používajú podvodné marketingové postupy.
Medzi podvodné marketingové postupy patria napríklad praktiky podvodných adresárových spoločností alebo zasielanie formulárov so žiadosťou, aby podniky zdanlivo bezplatne aktualizovali svoje údaje v ich adresároch, a potom im účtujú ročné poplatky.
Voči podvodníkom, ktorí často podliehajú inej jurisdikcii v rámci EÚ, sú obzvlášť zraniteľné malé podniky. Presadzovanie práva je v takýchto prípadoch ťažké.
Komisia preto oznámila, že plánuje zlepšiť existujúcu smernicu o klamlivej a porovnávacej reklame, aby došlo k zakázaniu praktík, ako je napríklad utajenie obchodného účelu oznámenia, a aby sa zároveň posilnilo presadzovanie existujúcich právnych predpisov v prípadoch, ktoré majú cezhraničný charakter.
Komisárka EÚ pre spravodlivosť Viviane Redingová, ktorá presadzuje obnovenú smernicu, uviedla, že vďaka novému komplexnému plánu boj proti praktikám podvodných adresárových spoločností, s falošnými faktúrami a podobnými podvodmi, bude oveľa úspešnejší.
"Malé podniky sú oporným pilierom európskeho hospodárstva a len ťažko si môžu dovoliť prichádzať o peniaze kvôli podvodníkom. Sme rozhodnutí zvýšiť bezpečnosť podnikania v Európe,“ uviedla v tejto súvislosti Redingová.
Podľa správy EK v dôsledku rozšírenia techník hromadného marketingu môžu najaktívnejší prevádzkovatelia podvodných adresárov údajne odoslať až šesť miliónov formulárov ročne. Finančné škody, ktoré jednotlivé spoločnosti v dôsledku podvodov s takýmito adresármi utrpeli, podľa odhadov dosahujú výšku 1000 až 5000 eur ročne na jednu spoločnosť. Až 99 percent všetkých podnikov v EÚ predstavuje 23 miliónov malých a stredných podnikov, ktoré v rokoch 2002-2010 vytvorili 85 percent nových pracovných miest v EÚ.
Tieto podniky sú hlavnou hnacou silou hospodárskeho rastu a ich práva by mali byť chránené, uvádza sa v správe EK.
Komisia v záujme zlepšenia súčasných pravidiel plánuje v priebehu roku 2013 po dôkladnom posúdení vplyvu predložiť príslušný návrh novej smernice.
Medzi podvodné marketingové postupy patria napríklad praktiky podvodných adresárových spoločností alebo zasielanie formulárov so žiadosťou, aby podniky zdanlivo bezplatne aktualizovali svoje údaje v ich adresároch, a potom im účtujú ročné poplatky.
Voči podvodníkom, ktorí často podliehajú inej jurisdikcii v rámci EÚ, sú obzvlášť zraniteľné malé podniky. Presadzovanie práva je v takýchto prípadoch ťažké.
Komisia preto oznámila, že plánuje zlepšiť existujúcu smernicu o klamlivej a porovnávacej reklame, aby došlo k zakázaniu praktík, ako je napríklad utajenie obchodného účelu oznámenia, a aby sa zároveň posilnilo presadzovanie existujúcich právnych predpisov v prípadoch, ktoré majú cezhraničný charakter.
Komisárka EÚ pre spravodlivosť Viviane Redingová, ktorá presadzuje obnovenú smernicu, uviedla, že vďaka novému komplexnému plánu boj proti praktikám podvodných adresárových spoločností, s falošnými faktúrami a podobnými podvodmi, bude oveľa úspešnejší.
"Malé podniky sú oporným pilierom európskeho hospodárstva a len ťažko si môžu dovoliť prichádzať o peniaze kvôli podvodníkom. Sme rozhodnutí zvýšiť bezpečnosť podnikania v Európe,“ uviedla v tejto súvislosti Redingová.
Podľa správy EK v dôsledku rozšírenia techník hromadného marketingu môžu najaktívnejší prevádzkovatelia podvodných adresárov údajne odoslať až šesť miliónov formulárov ročne. Finančné škody, ktoré jednotlivé spoločnosti v dôsledku podvodov s takýmito adresármi utrpeli, podľa odhadov dosahujú výšku 1000 až 5000 eur ročne na jednu spoločnosť. Až 99 percent všetkých podnikov v EÚ predstavuje 23 miliónov malých a stredných podnikov, ktoré v rokoch 2002-2010 vytvorili 85 percent nových pracovných miest v EÚ.
Tieto podniky sú hlavnou hnacou silou hospodárskeho rastu a ich práva by mali byť chránené, uvádza sa v správe EK.
Komisia v záujme zlepšenia súčasných pravidiel plánuje v priebehu roku 2013 po dôkladnom posúdení vplyvu predložiť príslušný návrh novej smernice.