Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 15. november 2024Meniny má Leopold
< sekcia Ekonomika

Stravovacie návyky v Nemecku sa menia najmä u mladých ľudí

Ilustračné foto Foto: TASR

V domácnostiach sa presadzujú hlbokozmrazené hotové jedlá a polotovary. Celoročne medzi najobľúbenejšie patrí pizza, v zime maliny a koncom leta špargľa.

Berlín 25. marca (TASR) - Stravovacie návyky Nemcov sa výrazne menia. V domácnostiach sa presadzujú hlbokozmrazené hotové jedlá a polotovary. Celoročne medzi najobľúbenejšie patrí pizza, v zime maliny a koncom leta špargľa. Dobrý je odbyt aj rybieho filé s omáčkou, ryžou a špenátom.

Nemecký ústav pre mrazené potraviny predpokladá, že vlani výrobcovia mrazených jedál dosiahli prírastok obratu najmenej 3,7 % a ich príjmy vzrástli na 13,7 miliardy eur. Presné čísla však budú známe v apríli.

Na každého obyvateľa krajiny sa spotrebúva viac ako 40 kilogramov mrazených potravín ročne; trend je vzostupný.

Mrazené potraviny sa presadzujú najmä v domácnostiach, kde sú manželia zamestnaní a na varenie náročných večerí nemajú času.

Spolkové ministerstvo pre výživu a pôdohospodárstva vo výročnej správe Ernährungsreport 2017 uvádza, že viac ako polovica Nemcov dáva prednosť pokrmom, ktoré sa pripravujú rýchlo. Takéto produkty uprednostňuje 72 % ľudí mladších ako 30 rokov.

V konzume jedál v domácnostiach už nejestvuje pevná štruktúra. O obedoch vo všedných dňoch ani nehovoriac. Ľudia prichádzajú domov v rozdielnych časoch a spoločné večere sa už zvyčajne nekonajú. Namiesto toho si každý člen rodiny sám „niečo zahryzne“. V mimoriadnom časovom strese žijú najmä mladé rodiny.

Štruktúru stravovania rodín ovplyvňujú aj rozdielne diéty jej členov. Rozrušili ju vegetariáni i vegáni, dospievajúce dievčatá a mladé ženy, ktoré úzkostlivo dbajú o svoju líniu. Vo vyššom veku ide o diéty, ktoré vyžaduje zdravotný stav.

V sektore výroby hotových jedál sa zvyšuje konkurencia. Rýchlo rastie dopyt po kvalitných produktoch. Hinnerk Ehlers z vedenia spoločnosti Frosta vo štvrtok (23.3.) na tlačovej konferencii uviedol, že firma v posledných dvoch rokoch zvýšila tržby o vyše 40 %. Zákazníci s obľubou kupujú jej výrobky, ktoré sú chutné, bez pridaných éčiek a s jasnými informáciami o zložení jedál. Navyše musia byť v rámci súčasného konzumného trendu, inými slovami – chuti doby.