Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Ekonomika

FOTO: Príprava staveniska pre Jaguar ide podľa harmonogramu

Predseda vlády SR Robert Fico (vľavo) sa spoločne so splnomocnencom vlády SR pre prípravu a realizáciu strategických parkov Viktorom Stromčekom (v strede) a primátorom Nitry Jozefom Dvončom (vpravo) zúčastnili vo štvrtok 25. februára 2016 na prezentácii výstavby priemyselného parku v Nitre. Foto: TASR/Henrich Mišovič

Geologické prieskumy územia však poukázali na dva hlavné problémy, prvým bola spodná voda, druhým nedostatočné geologické podložie.

Nitra 25. februára (TASR) – Všetky práce súvisiace s prípravou staveniska pre výstavbu závodu Jaguar Land Rover v nitrianskom priemyselnom parku pokračujú podľa plánu. Počas dnešnej návštevy staveniska to skonštatoval splnomocnenec vlády SR pre prípravu a realizáciu strategických parkov Viktor Stromček. „Všetko, k čomu sme sa zaviazali pri podpise investičnej zmluvy, plníme. Prípravná fáza bude ukončená podľa dohodnutého termínu v máji. Investor chce začať so samotnou výstavbou závodu na prelome prvého a druhého polroka tohto roka,“ povedal Stromček.

Podľa jeho informácií sú dokončené prekládky inžinierskych sietí, finišuje rekonštrukcia hrádze rieky Nitra. Vo finálnej fáze je príprava nového terminálu pre železničnú dopravu. Ten je nevyhnutný, pretože 80 % dopravy a prepravy materiálov bude realizovaných práve prostredníctvom železnice. „Darí sa nám dokončovať všetky prípadné stavby týkajúce sa obchvatu a vybudovania cestnej infraštruktúry mestskej časti Dražovce, ktorá je v susedstve budúceho závodu Land Roveru.“ Obchvat Dražoviec by mal byť hotový v roku 2018, vybudovaných bude aj 6,5 kilometra protihlukových stien. Počas prípravy 450-hektárového územia pre nový závod prejde týmto územím denne 500 kamiónov. V blízkej budúcnosti by malo byť vydané stavebné povolenie na prvú časť stavby závodu Jaguar Land Rover.



Geologické prieskumy územia poukázali na dva hlavné problémy. Prvým bola spodná voda, druhým nedostatočné geologické podložie. „V spolupráci s Technickou univerzitou sme vymysleli unikátny systém týkajúci sa spodnej vody, ktorým sme vyriešili tento problém,“ povedal Stromček. Nedostatočne silné geologické podložie rieši stavebník navážkami štrku a spevňovaním zeme tak, aby vyhovovala potrebným normám.

Dodržanie termínu prípravy územia na samotnú výstavbu závodu dnes v Nitre potvrdil aj premiér Robert Fico. Podľa jeho slov nemusí byť 1,5-miliardová investícia konečná. „V prípade ukončenia prvej fázy a za priaznivých podmienok na trhu avizoval investor realizáciu druhej fázy, pre ktorú máme tiež pripravené územie.“ Podľa jeho slov je už dnes obrovský záujem o prácu v nitrianskej fabrike, čo potvrdzuje 30.000 evidovaných záujemcov. „Jaguar Land Rover s celkovou produkciou 150.000 áut ročne nebude najväčšou firmou, no objemom tržieb sa priblíži Volkswagenu, pretože bude vyrábať vozidlá vyššieho segmentu,“ skonštatoval. Firma plánuje zamestnať vo svojej nitrianskej fabrike 3000 ľudí a na svoju výrobu naviaže ďalších 15.000 pracovných miest. Prvé vozidlá by mala začať firma vyrábať v roku 2018.