Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 15. november 2024Meniny má Leopold
< sekcia Ekonomika

Študentská firma z Košíc zaujala v Bruseli kávou na jedenie

Ilustračné foto. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Ich zaujímavý nápad zaujal každého, kto má rád kávu, no nie vždy si ju môže dopriať v jej klasickej podobe. Porota ocenila ich prezentačné zručnosti a tímového ducha počas prezentácie.

Košice 14. júla (TASR) – Mladí podnikatelia z Košíc reprezentovali Slovensko na medzinárodnej súťaži Najlepšia študentská firma roka 2017 s originálnym produktom v podobe kávy na jedenie. Viac ako 200 študentov z 36 krajín predstavilo najlepšie podnikateľské nápady v Bruseli v dňoch 11. a 12. júla za účasti belgického kráľa Filipa I. a eurokomisárov Marianne Thyssen a Tibora Navracsicsa.

Študenti košického gymnázia na Poštovej ulici - Viktória Jacková, Zuzana Tokarčíková, Lukáš Tabák a Tomáš Peľak - vyvinuli pod vedením učiteľky Evy Wolfovej jedinečnú kávovú zmes CoRE - coffee ready to eat. Ponúkajú ju v rôznych príchutiach.

"Môžeme byť hrdí na tohtoročnú JA Firmu Assum, ktorá sa medzi ostatnými konkurenčnými firmami nestratila a zanechala v návštevníkoch ich predajného stánku pozitívny dojem. Ich zaujímavý nápad – káva na jedenie - zaujal každého, kto má rád kávu, no nie vždy si ju môže dopriať v jej klasickej podobe. Porota ocenila ich prezentačné zručnosti a tímového ducha počas prezentácie," povedal Peter Kalčevský, programový riaditeľ JA Slovensko, ktorý Košičanov na súťaži sprevádzal.

Víťazom hlavnej ceny a titulu Najlepšia študentská firma roka 2017 sa stala JA Firma Festera z Estónska, ktorá na trh prináša revolučnú novinku – biobox pre domácnosti, ktorý z biologického odpadu za pár týždňov vyrobí humus na hnojenie pôdy. Okrem hlavnej ceny sa ďalej udeľovalo osem cien partnerských organizácií súťaže a cena The Alumni Leadership Award jednotlivcom za najlepšie líderské schopnosti a podporu poslania organizácie Junior Achievement (JA).

Ako ďalej informovala táto nezisková vzdelávacia organizácia, študentské firmy hodnotila medzinárodná porota na základe písomných podkladov zahrňujúcich podnikateľský plán a výročnú správu, ako aj viacerých prezentácií. Tie zahŕňali súkromné panelové interview, prezentáciu pred publikom a interview v predajnom stánku.

Študentské firmy si študenti zakladajú vo vzdelávacom programe JA Aplikovaná ekonómia. Tento vzdelávací program ročne absolvuje vyše 300.000 študentov v takmer 40 krajinách Európy. Reálna skúsenosť s podnikaním a prepojenie teórie s praxou pomáha rozvíjať podnikateľské zručnosti mladých ľudí a motivovať ich k založeniu vlastnej firmy.

"Je mi však ľúto, že JA Firma stále nie je prirodzenou súčasťou našich školských vzdelávacích programov, ako je to v iných krajinách, kde vidia prínos v rozvoji podnikateľských kompetencií u svojich žiakov. Je to lacný a preventívny nástroj na riešenie nezamestnanosti mladých ľudí," povedal Adam Šepetka, generálny riaditeľ organizácie JA Slovensko.

Košická JA Firma Assum sa do medzinárodného finále prebojovala po víťazstve v súťaži najlepších študentských firiem z celého Slovenska.