Pokles odbytu a vysoké náklady na nové technológie zanechali podľa analýzy EY od začiatku roka silné stopy v bilanciách väčšiny automobiliek.
Autor TASR
Stuttgart 21. júna (TASR) – Aktuálny odbyt a príjem mnohých automobiliek na svete bude posilňovať trend spolupráce a fúzií. „Stojíme pred zmenami na trhu,“ uviedol to vedúci oblasti automobilov a dopravy v podnikovej poradenskej spoločnosti EY Constantin Gall vo svojej aktuálnej bilančnej analýze, ktorú v piatok zverejnil.
„Kto nepatrí medzi špičku, tomu hrozí, že sa nepresadí,“ uviedol Gall. Dodal, že niektoré automobilky, ktoré sú teraz samostatné, budú o desať rokov existovať len ako značky v rámci niekoľkých megakoncernov.
Pokles odbytu a vysoké náklady na nové technológie zanechali podľa analýzy EY od začiatku roka silné stopy v bilanciách väčšiny automobiliek. Klesol im počet predaných vozidiel a znížili sa aj ich tržby. Zisk najväčších výrobcov na svete klesol na najnižšiu úroveň od roku 2011.
Japonské automobilky znížili v prvom štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška prevádzkový zisk o 40 %. Nemeckým koncernom Volkswagenu, Daimleru a BMW klesol o 29 %. Prevádzkový zisk vzrástol len juhokórejským automobilkám. Nič sa neuvádza o francúzskych automobilkách, lebo tie nepredložili nijaké údaje.
Nemecký Daimler sa podľa štúdie EY napriek poklesu prevádzkového zisku dostal na prvé miesto na svete v jeho tvorbe. Jeho prevádzkový zisk dosiahol 7,1 % z celkových tržieb. Je to podstatne menej ako na začiatku vlaňajška, ale viac, než dosiahli iné automobilky. Na druhom mieste skončila Toyota so ziskom 6,8 %. Suzuki ho malo vo výške 6,5 % a Volkswagen bol s výsledkom 6,4 % štvrtý.
Ziskovosť klesla v celom automobilovom priemysle. Pokiaľ bude odbyt automobiliek slabý aj naďalej, dôjde medzi nimi k cenovej vojne, ktorá mieru zisku zníži ešte silnejšie.
Aby sa dosiahla kontrola výdavkov v odvetví, presadí sa kooperácia automobiliek a trend ďalekosiahlych partnerstiev. Vysoké výdavky na výskum nedávajú inú možnosť. „Rozhodujúcim sa stane, že sa automobilky budú venovať technológiám budúcnosti, ktoré v konečnom dôsledku zaplatia ich zákazníci. Iba za takýchto podmienok sa bude dať zarobiť peniaze na produkte auto,“ povedal Gall.
„Kto nepatrí medzi špičku, tomu hrozí, že sa nepresadí,“ uviedol Gall. Dodal, že niektoré automobilky, ktoré sú teraz samostatné, budú o desať rokov existovať len ako značky v rámci niekoľkých megakoncernov.
Pokles odbytu a vysoké náklady na nové technológie zanechali podľa analýzy EY od začiatku roka silné stopy v bilanciách väčšiny automobiliek. Klesol im počet predaných vozidiel a znížili sa aj ich tržby. Zisk najväčších výrobcov na svete klesol na najnižšiu úroveň od roku 2011.
Japonské automobilky znížili v prvom štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška prevádzkový zisk o 40 %. Nemeckým koncernom Volkswagenu, Daimleru a BMW klesol o 29 %. Prevádzkový zisk vzrástol len juhokórejským automobilkám. Nič sa neuvádza o francúzskych automobilkách, lebo tie nepredložili nijaké údaje.
Nemecký Daimler sa podľa štúdie EY napriek poklesu prevádzkového zisku dostal na prvé miesto na svete v jeho tvorbe. Jeho prevádzkový zisk dosiahol 7,1 % z celkových tržieb. Je to podstatne menej ako na začiatku vlaňajška, ale viac, než dosiahli iné automobilky. Na druhom mieste skončila Toyota so ziskom 6,8 %. Suzuki ho malo vo výške 6,5 % a Volkswagen bol s výsledkom 6,4 % štvrtý.
Ziskovosť klesla v celom automobilovom priemysle. Pokiaľ bude odbyt automobiliek slabý aj naďalej, dôjde medzi nimi k cenovej vojne, ktorá mieru zisku zníži ešte silnejšie.
Aby sa dosiahla kontrola výdavkov v odvetví, presadí sa kooperácia automobiliek a trend ďalekosiahlych partnerstiev. Vysoké výdavky na výskum nedávajú inú možnosť. „Rozhodujúcim sa stane, že sa automobilky budú venovať technológiám budúcnosti, ktoré v konečnom dôsledku zaplatia ich zákazníci. Iba za takýchto podmienok sa bude dať zarobiť peniaze na produkte auto,“ povedal Gall.