
Za desať mesiacov kúpili zákazníci Lidla viac ako 130 000 debničiek s ovocím a zeleninou, ktoré by inak vyšli nazmar.
Projekt S Lidlom šetríme jedlom poskytuje šancu pre ovocie a zeleninu, ktoré by inak vyšli nazmar. Konkrétne si zákazníci Lidla môžu v ktorejkoľvek zo 164 predajní na Slovensku zakúpiť špeciálne trojkilové debničky s obsahom rôzneho ovocia a zeleniny za mimoriadne výhodnú cenu 1 €. Ide o tovar, ktorý predtým Lidl z rôznych dôvodov vyhadzoval, napríklad pre poškodený obal či jeden nevyhovujúci kus v balení. V debničkách sa nachádzajú napríklad jablká, zemiaky, citróny, mrkva či cesnak. Každá prepravka je iná. Zákazník si však môže byť istý, že nakúpi kvalitné kusy a za skvelú cenu. „Stretávame sa výlučne s pozitívnymi reakciami, všetky debničky sa predajú okamžite po ich vyložení. Tento projekt je dôkazom, že spoločenská zodpovednosť je súčasťou našej diskontnej DNA. Neustále totiž hľadáme spôsoby ako fungovať ešte efektívnejšie a jednoduchšie. Platí to pre naše podnikanie a tiež pre náš vzťah k trvalej udržateľnosti,“ povedal Róbert Flachbart, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za predaj a logistiku. „Tento projekt je natoľko obľúbený, že ak by sme ponúkli násobne viac debničiek, určite by sa všetky predali. V Lidli však robíme všetko pre to, aby sme jedlom neplytvali. Vážime si potraviny a naše procesy nastavujeme s cieľom nevytvárať prebytky či potravinový odpad,“ doplnil R. Flachbart.
Zákazníci si taktiež môžu zakúpiť chlieb Priamo z pece do poludnia druhého dňa po vypečení s 50% zľavou. Chlieb sa nachádza špeciálne zabalený a označený oranžovou cenovkou priamo v regáli. Diskont dlhodobo oddeľuje potraviny s blížiacim sa dátumom spotreby a predáva ich s výraznou zľavou. Pred troma rokmi ich začal zákazníkom ponúkať v chladiacich regáloch v špeciálnych boxoch s označením „Potraviny bez viny! Zachráň nás, sme ešte dobré.“
Prostredníctvom optimalizácie sortimentu a procesov sa Lidl snaží čo najviac zefektívniť objednávanie i predaj tovaru. Zároveň, diskont ročne predá v priemere státisíce kusov z každého produktu vo svojej ponuke. Potraviny teda „nemajú čas“ zostarnúť na pultoch, namiesto toho si zákazníci môžu dlhšie vychutnávať ich čerstvosť.