K hodnote 10 % rástli ceny informačných služieb (o 7,7 %) či ceny pri tvorbe filmov a televíznych programov (o 6,8 %).
Autor TASR
Bratislava 31. mája (TASR) - Ceny trhových služieb boli v 1. štvrťroku 2022 medziročne vyššie o 3 %, ich nárast prišiel po troch štvrťrokoch poklesov. Medzikvartálne ceny v trhových službách stúpli o 2,4 %. Informoval o tom Štatistický úrad (ŠÚ) SR.
V porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom najdynamickejší rast zaznamenali ceny v architektonických a inžinierskych službách o 33,6 %. K hodnote 10 % rástli ceny informačných služieb (o 7,7 %), ceny pri tvorbe filmov a televíznych programov (o 6,8 %), ďalej ceny v telekomunikáciách (o 5,3 %), ako aj poštových a kuriérskych služieb (o 4,1 %).
Naopak, najvýraznejší pokles cien oproti rovnakému obdobiu minulého roku nastal v leteckej doprave, a to o 42,8 %. Ceny sa medziročne výraznejšie znížili aj v reklame a prieskume trhu (o 18,4 %) a vo finančných službách okrem poistenia (o 7,2 %).
Medzikvartálne, teda oproti 4. štvrťroku 2021, vzrástli dvojciferne ceny najmä ceny v leteckej doprave a nakladateľských službách. Najvýraznejší medzikvartálny pokles zaznamenali predovšetkým ceny vo finančných službách okrem poistenia (o 6,3 %) a v reklame a prieskume trhu (o 4,1 %).
V porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom najdynamickejší rast zaznamenali ceny v architektonických a inžinierskych službách o 33,6 %. K hodnote 10 % rástli ceny informačných služieb (o 7,7 %), ceny pri tvorbe filmov a televíznych programov (o 6,8 %), ďalej ceny v telekomunikáciách (o 5,3 %), ako aj poštových a kuriérskych služieb (o 4,1 %).
Naopak, najvýraznejší pokles cien oproti rovnakému obdobiu minulého roku nastal v leteckej doprave, a to o 42,8 %. Ceny sa medziročne výraznejšie znížili aj v reklame a prieskume trhu (o 18,4 %) a vo finančných službách okrem poistenia (o 7,2 %).
Medzikvartálne, teda oproti 4. štvrťroku 2021, vzrástli dvojciferne ceny najmä ceny v leteckej doprave a nakladateľských službách. Najvýraznejší medzikvartálny pokles zaznamenali predovšetkým ceny vo finančných službách okrem poistenia (o 6,3 %) a v reklame a prieskume trhu (o 4,1 %).