Proti rozhodnutiu sa možno odvolať.
Autor TASR
Luxemburg 20. decembra (TASR) - Nízkonákladové letecké spoločnosti Ryanair a Malta Air vyhrali v stredu súdny spor proti rozhodnutiu Európskej únie (EÚ). Nepáčilo sa im, že Brusel schválil miliardovú finančnú pomoc od francúzskej vlády pre Air France a holdingovú spoločnosť Air France-KLM počas pandémie ochorenia COVID-19. TASR o tom informuje na základe správy AP.
Ryanair podal niekoľko námietok na súde proti opatreniam, ktoré zaviedli krajiny EÚ, aby pomohli niektorým leteckým spoločnostiam prekonať dôsledky blokád spojených s pandémiou. Štátnu finančnú podporu firmám v bloku musí schváliť Európska komisia, ktorá je protimonopolným dozorným orgánom EÚ.
V roku 2020 francúzske úrady informovali Komisiu o pomoci vo výške 7 miliárd eur, ktorú mali dostať jedine aerolínie Air France s vylúčením všetkých ostatných spoločností v skupine Air France-KLM. O rok neskôr Francúzsko informovalo Európsku komisiu o plánoch na rekapitalizáciu Air France a holdingovej spoločnosti Air France-KLM v hodnote 4 miliárd eur. V oboch prípadoch Európska komisia nevzniesla námietky.
Európsky všeobecný súd však rozhodol, že holding Air France-KLM i spoločnosť KLM "minimálne nepriamo ťažili z poskytnutej štátnej pomoci" a zrušil rozhodnutia Komisie.
"Ak existujú dôvody na obavy z vplyvu akumulovanej štátnej pomoci v rámci tej istej skupiny na hospodársku súťaž, je na Komisii, aby venovala osobitnú pozornosť skúmaniu prepojení medzi firmami patriacimi do tejto skupiny," uviedol súd. Proti rozhodnutiu sa možno odvolať.
Keďže pandemické obmedzenia v roku 2020 zastavili cestovanie a ohrozili existenciu leteckých spoločností, Komisia zmiernila svoj prístup k pomoci od vlád a schválila miliardy eur na podporu národných vlajkových dopravcov.
Brusel v rámci zrýchleného systému počas pandémie schválil štátnu podporu vo výške približne 3 biliónov eur vo všetkých sektoroch v členských krajinách. Podľa Ryanairu len európskemu leteckému sektoru bolo poskytnutých 40 miliárd eur.
Ryanair podal niekoľko námietok na súde proti opatreniam, ktoré zaviedli krajiny EÚ, aby pomohli niektorým leteckým spoločnostiam prekonať dôsledky blokád spojených s pandémiou. Štátnu finančnú podporu firmám v bloku musí schváliť Európska komisia, ktorá je protimonopolným dozorným orgánom EÚ.
V roku 2020 francúzske úrady informovali Komisiu o pomoci vo výške 7 miliárd eur, ktorú mali dostať jedine aerolínie Air France s vylúčením všetkých ostatných spoločností v skupine Air France-KLM. O rok neskôr Francúzsko informovalo Európsku komisiu o plánoch na rekapitalizáciu Air France a holdingovej spoločnosti Air France-KLM v hodnote 4 miliárd eur. V oboch prípadoch Európska komisia nevzniesla námietky.
Európsky všeobecný súd však rozhodol, že holding Air France-KLM i spoločnosť KLM "minimálne nepriamo ťažili z poskytnutej štátnej pomoci" a zrušil rozhodnutia Komisie.
"Ak existujú dôvody na obavy z vplyvu akumulovanej štátnej pomoci v rámci tej istej skupiny na hospodársku súťaž, je na Komisii, aby venovala osobitnú pozornosť skúmaniu prepojení medzi firmami patriacimi do tejto skupiny," uviedol súd. Proti rozhodnutiu sa možno odvolať.
Keďže pandemické obmedzenia v roku 2020 zastavili cestovanie a ohrozili existenciu leteckých spoločností, Komisia zmiernila svoj prístup k pomoci od vlád a schválila miliardy eur na podporu národných vlajkových dopravcov.
Brusel v rámci zrýchleného systému počas pandémie schválil štátnu podporu vo výške približne 3 biliónov eur vo všetkých sektoroch v členských krajinách. Podľa Ryanairu len európskemu leteckému sektoru bolo poskytnutých 40 miliárd eur.