Značka nie je vzorová značka zložená zo série pravidelne sa opakujúcich prvkov, ale obyčajná figurálna značka, uviedol súd vo vyhlásení.
Autor TASR
Luxemburg 19. júna (TASR) - Európsky všeobecný súd v stredu rozhodol v dlhodobom spore nemeckej spoločnosti Adidas o ochrane jej loga v podobe troch pruhov. Podľa verdiktu konkrétna verzia pruhov nemá nárok na právnu ochranu.
V roku 2014 Úrad pre duševné vlastníctvo Európskej únie (EUIPO) zaregistroval Adidasu ochrannú známku pozostávajúcu z troch paralelných čiernych pruhov na bielom pozadí.
Táto ochranná známka však bola anulovaná v roku 2016 po tom, ako belgický konkurent Shoe Branding Europe tvrdil, že logo nie dostatočne charakteristické.
Belgická firma pritom v rokoch 2009 a 2011 podala na EUIPO prihlášku na zápis dvoch ochranných známok v podobe dvoch diagonálnych súbežných pruhov, jedna známka bola pre obuv ako takú, a druhá pre bezpečnostnú a ochrannú obuv. Spoločnosť Adidas proti zápisu týchto ochranných známok namietala.
Adidas podal sťažnosť proti rozhodnutiu o anulovaní z roku 2016. Všeobecný súd Európskej únie (EÚ) však túto sťažnosť v stredu zamietol a súhlasil s hodnotením EUIPO, že logo nemá žiadny výrazný charakter.
"Značka nie je vzorová značka zložená zo série pravidelne sa opakujúcich prvkov, ale obyčajná figurálna značka," uviedol súd vo vyhlásení.
Rovnako odmietol argument spoločnosti Adidas, že logo nadobudlo svoj výrazný charakter cez jeho používanie v celej EÚ. Súd poznamenal, že spoločnosť mu predložila relevantné dôkazy týkajúce sa iba piatich z 28 členských štátov bloku.
Mnohé z príkladov Adidasu neboli prípustné napríklad preto, že používali inú farebnú schému, uviedli sudcovia v Luxembursku.
Podľa hovorkyne Adidasu sa táto záležitosť týka iba jednej špecifickej verzie loga s troma pruhmi.
Adidas a Shoe Branding Europe dlhé roky zápasia o "pruhy". Proti stredajšiemu rozhodnutiu sa môže Adidas odvolať na najvyššom súde EÚ. Ale nie všetky prípady spĺňajú podmienky na to, aby sa nimi zaoberal.
V roku 2014 Úrad pre duševné vlastníctvo Európskej únie (EUIPO) zaregistroval Adidasu ochrannú známku pozostávajúcu z troch paralelných čiernych pruhov na bielom pozadí.
Táto ochranná známka však bola anulovaná v roku 2016 po tom, ako belgický konkurent Shoe Branding Europe tvrdil, že logo nie dostatočne charakteristické.
Belgická firma pritom v rokoch 2009 a 2011 podala na EUIPO prihlášku na zápis dvoch ochranných známok v podobe dvoch diagonálnych súbežných pruhov, jedna známka bola pre obuv ako takú, a druhá pre bezpečnostnú a ochrannú obuv. Spoločnosť Adidas proti zápisu týchto ochranných známok namietala.
Adidas podal sťažnosť proti rozhodnutiu o anulovaní z roku 2016. Všeobecný súd Európskej únie (EÚ) však túto sťažnosť v stredu zamietol a súhlasil s hodnotením EUIPO, že logo nemá žiadny výrazný charakter.
"Značka nie je vzorová značka zložená zo série pravidelne sa opakujúcich prvkov, ale obyčajná figurálna značka," uviedol súd vo vyhlásení.
Rovnako odmietol argument spoločnosti Adidas, že logo nadobudlo svoj výrazný charakter cez jeho používanie v celej EÚ. Súd poznamenal, že spoločnosť mu predložila relevantné dôkazy týkajúce sa iba piatich z 28 členských štátov bloku.
Mnohé z príkladov Adidasu neboli prípustné napríklad preto, že používali inú farebnú schému, uviedli sudcovia v Luxembursku.
Podľa hovorkyne Adidasu sa táto záležitosť týka iba jednej špecifickej verzie loga s troma pruhmi.
Adidas a Shoe Branding Europe dlhé roky zápasia o "pruhy". Proti stredajšiemu rozhodnutiu sa môže Adidas odvolať na najvyššom súde EÚ. Ale nie všetky prípady spĺňajú podmienky na to, aby sa nimi zaoberal.