Žalobu proti plánovanému zníženiu počtu letov podali holandský letecký prepravca KLM a štyri ďalšie letecké spoločnosti s odôvodnením, že vláda nedodržala procesné pravidlá.
Autor TASR
Amsterdam 8. júla (TASR) - Holandsko môže obmedziť počet vzletov a pristátí na amsterdamskom medzinárodnom letisku, oznámil v piatok súd v Amsterdame v odvolacom konaní. Príslušné nariadenie vlády je v súlade so zákonom, konštatoval, čím zrušil pôvodné rozhodnutie správneho súdu. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Holandská vláda rozhodla, že letisko Schiphol, jedno z najrušnejších európskych leteckých uzlov, bude musieť od novembra znížiť počet letov zo súčasných maximálne 500.000 ročne na 460.000 letov, aby sa znížil hluk a emisie oxidu uhličitého. Od budúceho roka sa horný limit znižuje na 440.000 letov.
Súd konštatoval, že vláda neporušila vnútroštátne ani európske právo. Rozhodnutím sa zároveň ukončuje prax uplatňovaná od roku 2015, ktorá umožňovala letisku obslúžiť väčší počet letov, než povoľovali platné opatrenia na zníženie hluku. Letecké spoločnosti nemajú právo pokračovať v tejto nezákonnej praxi, uviedol súd.
Žalobu proti plánovanému zníženiu počtu letov podali holandský letecký prepravca KLM a štyri ďalšie letecké spoločnosti s odôvodnením, že vláda nedodržala procesné pravidlá. Argumentovali, že hlučnosť a emisie CO2 by dokázali znížiť aj pri zachovaní rovnakého počtu letov.
Holandská vláda rozhodla, že letisko Schiphol, jedno z najrušnejších európskych leteckých uzlov, bude musieť od novembra znížiť počet letov zo súčasných maximálne 500.000 ročne na 460.000 letov, aby sa znížil hluk a emisie oxidu uhličitého. Od budúceho roka sa horný limit znižuje na 440.000 letov.
Súd konštatoval, že vláda neporušila vnútroštátne ani európske právo. Rozhodnutím sa zároveň ukončuje prax uplatňovaná od roku 2015, ktorá umožňovala letisku obslúžiť väčší počet letov, než povoľovali platné opatrenia na zníženie hluku. Letecké spoločnosti nemajú právo pokračovať v tejto nezákonnej praxi, uviedol súd.
Žalobu proti plánovanému zníženiu počtu letov podali holandský letecký prepravca KLM a štyri ďalšie letecké spoločnosti s odôvodnením, že vláda nedodržala procesné pravidlá. Argumentovali, že hlučnosť a emisie CO2 by dokázali znížiť aj pri zachovaní rovnakého počtu letov.