Percentuálne viac ako európsky priemer míňajú slovenskí občania aj v segmente oblečenia a za pohonné látky.
Autor TASR
Bratislava 13. augusta (TASR) - Slováci míňajú svoje peniaze najmä v supermarketoch. Až 49 % všetkých výdavkov je uskutočnených v rôznych reťazcoch. Pre porovnanie, celoeurópska štruktúra spotreby na kartách Visa Europe pre segment supermarketov predstavuje iba 23 % a 36 % v susednej Českej republike.
Percentuálne viac ako európsky priemer míňajú slovenskí občania aj v segmente oblečenia a za pohonné látky. Naopak, v oblasti zábavy míňajú päťnásobne menej - iba 3 % v porovnaní s celoeurópskym priemerom, ktorý sa drží na 15 % všetkej spotreby. Taktiež malé percento platia Slováci za služby – sú to len 2 % zo všetkých výdavkov, kým celoeurópsky je to 10 %.
"Slovenský trh je z hľadiska spotreby v porovnaní s európskym homogénnejší, väčšina transakcií a objemu je realizovaná v segmente supermarketov. Naším cieľom je slovenských spotrebiteľov posunúť aj do iných segmentov, vrátane platieb kartou vo verejnom sektore, v doprave, pri platení parkovného alebo aj nákupe nápojov z automatov, aby sme postupne nahradili nákladné, neefektívne hotovostné transakcie," hovorí regionálny manažér Visa Europe pre SR a ČR Marcel Gajdoš.
Slovenský trh je veľmi dynamický a patrí medzi najrýchlejšie rastúce trhy, pričom aj počet transakcií sa neustále zvyšuje. Tento trend možno vidieť aj na neustále rastúcom počte bezkontaktných transakcií. Slovensko výrazne napreduje aj pred Českou republikou pokiaľ ide o prenikanie platobných kariet na trh. Počet POS terminálov je však na druhej strane oveľa nižší v porovnaní s Českou republikou. Na Slovensku je ich 14.000, zatiaľ čo v Českej republike 44.000.
Percentuálne viac ako európsky priemer míňajú slovenskí občania aj v segmente oblečenia a za pohonné látky. Naopak, v oblasti zábavy míňajú päťnásobne menej - iba 3 % v porovnaní s celoeurópskym priemerom, ktorý sa drží na 15 % všetkej spotreby. Taktiež malé percento platia Slováci za služby – sú to len 2 % zo všetkých výdavkov, kým celoeurópsky je to 10 %.
"Slovenský trh je z hľadiska spotreby v porovnaní s európskym homogénnejší, väčšina transakcií a objemu je realizovaná v segmente supermarketov. Naším cieľom je slovenských spotrebiteľov posunúť aj do iných segmentov, vrátane platieb kartou vo verejnom sektore, v doprave, pri platení parkovného alebo aj nákupe nápojov z automatov, aby sme postupne nahradili nákladné, neefektívne hotovostné transakcie," hovorí regionálny manažér Visa Europe pre SR a ČR Marcel Gajdoš.
Slovenský trh je veľmi dynamický a patrí medzi najrýchlejšie rastúce trhy, pričom aj počet transakcií sa neustále zvyšuje. Tento trend možno vidieť aj na neustále rastúcom počte bezkontaktných transakcií. Slovensko výrazne napreduje aj pred Českou republikou pokiaľ ide o prenikanie platobných kariet na trh. Počet POS terminálov je však na druhej strane oveľa nižší v porovnaní s Českou republikou. Na Slovensku je ich 14.000, zatiaľ čo v Českej republike 44.000.