V súčasnosti nie je k dispozícii žiadna súprava, ktorá by mohla byť nasadená na spoje na Slovensko.
Autor TASR
Bratislava 9. novembra (TASR) - Supperrýchle súpravy Pendolino sa v najbližšom čase na slovenské koľajnice nevrátia.
Po tom, čo v lete 2012 definitívne opustili Slovensko, neuvažujú České dráhy (ČD) nad ich opätovným nasadením na železnice pod Tatrami, ani od zmeny cestovného poriadku v decembri tohto roku.
Podľa Petra Štáhlavského z tlačového oddelenia ČD sú súpravy Pendolino momentálne plne využité na vnútroštátnej linke z Ostravy do Prahy s predĺžením dvoch párov spojov až do západočeských Františkových Lázní. "V súčasnosti nie je k dispozícii žiadna súprava, ktorá by mohla byť nasadená na spoje na Slovensko," skonštatoval Štáhlavský.
ČD by však podľa neho chceli kúpiť od rakúskych železníc ÖBB približne 80 už používaných a pred niekoľkými rokmi zmodernizovaných vozňov určených pre vlaky EuroCity. "Uvažujeme nasadiť tieto vozne počas roku 2014 tiež na spoje EuroCity z Prahy cez Bratislavu do Budapešti," doplnil Štáhlavský. Podľa informácií TASR ich však treba opätovne zmodernizovať a diskutovať sa malo aj o tom, že by České dráhy nasadili na niektoré spoje v rámci Slovenska rýchle súpravy RailJet, ktoré mali nakúpiť. Neskôr však z tohto plánu zišlo.
ČD začali prvý raz vypravovať súpravy Pendolino na slovenské železnice na trase Slovenskej strely z Bratislavy do Prahy v roku 2006. Po troch rokoch ich však zo spoja stiahli. Neskôr, v roku 2010, sa ich opäť rozhodli vypravovať na trase Slovenskej strely. Po roku fungovania ich však v decembri 2011 zo spoja po druhý raz stiahli a presunuli na linku z Prahy do Ostravy, ktorá zachádzala aj do Žiliny. Aj tam však Pendolino v júni 2012 prestalo jazdiť.
Po tom, čo v lete 2012 definitívne opustili Slovensko, neuvažujú České dráhy (ČD) nad ich opätovným nasadením na železnice pod Tatrami, ani od zmeny cestovného poriadku v decembri tohto roku.
Podľa Petra Štáhlavského z tlačového oddelenia ČD sú súpravy Pendolino momentálne plne využité na vnútroštátnej linke z Ostravy do Prahy s predĺžením dvoch párov spojov až do západočeských Františkových Lázní. "V súčasnosti nie je k dispozícii žiadna súprava, ktorá by mohla byť nasadená na spoje na Slovensko," skonštatoval Štáhlavský.
ČD by však podľa neho chceli kúpiť od rakúskych železníc ÖBB približne 80 už používaných a pred niekoľkými rokmi zmodernizovaných vozňov určených pre vlaky EuroCity. "Uvažujeme nasadiť tieto vozne počas roku 2014 tiež na spoje EuroCity z Prahy cez Bratislavu do Budapešti," doplnil Štáhlavský. Podľa informácií TASR ich však treba opätovne zmodernizovať a diskutovať sa malo aj o tom, že by České dráhy nasadili na niektoré spoje v rámci Slovenska rýchle súpravy RailJet, ktoré mali nakúpiť. Neskôr však z tohto plánu zišlo.
ČD začali prvý raz vypravovať súpravy Pendolino na slovenské železnice na trase Slovenskej strely z Bratislavy do Prahy v roku 2006. Po troch rokoch ich však zo spoja stiahli. Neskôr, v roku 2010, sa ich opäť rozhodli vypravovať na trase Slovenskej strely. Po roku fungovania ich však v decembri 2011 zo spoja po druhý raz stiahli a presunuli na linku z Prahy do Ostravy, ktorá zachádzala aj do Žiliny. Aj tam však Pendolino v júni 2012 prestalo jazdiť.